۰

انتصاب شهردار جدید چابهار صرفا مبتنی بر تخصص بود یا جناحی؟!

شورای شهر پنجم چابهار در حالی کار خود را آغاز می کند که در اولین تصمیم جمعی خود، با موج انتقادات شهروندان مواجه شد.
انتصاب شهردار جدید چابهار صرفا مبتنی بر تخصص بود یا جناحی؟!
به گزارش چهاربهاران، امروز سهم شهرها از اقتصاد، قدرت و گفتمان‎پروری‎های ملی افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر، تقریبا همه صندلی‎های شوراهای کلان‎شهری در اختیار یک طیف سیاسی واحد قرار گرفته‎اند، بحث در مورد گرایش حزبی شهردارهای منتخب گرم و گرم‎تر می‎شود.

درست پس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورا؛ خبر برکناری شهردار جوان چابهار دادکریم بلوچ موجی از انتقادات را همراه داشت.

اگرچه طبق قانون حق انتخاب شهردار بر عهده ی اعضای شورای شهر می باشد، اما گمان میرود وعده های قبل از انتخابات هم در تصمیم گیری برخی از اعضای شورای شهر موثر باشد.

در حالیکه معین الدین سعیدی یکی از اعضای شورای شهر چابهار ادعا میکند در تعیین سرپرست شهرداری فاکتور رسمی بودن کارکنان مطرح است و باید سرپرست شهرداری از کارکنان شهرداری باشد، با همین استدلال نزدیکان یکی از اعضای شورای شهر که در دفتر فنی شهرداری مشغول بوده را به عنوان سرپرست شهرداری چابهار برمیگزیند.

این در حالی است که هر ۳ معاون شهردار نیز از کارکنان رسمی شهرداری هستند و به لحاظ تجربه و سابقه مدیریت در اولویت قرار دارند.

آنچه که موجب نگرانی اقشار مختلف مردم شده است زد و بند اعضای شورای شهر چابهار در انتخاب شهردار است و گمانه میرود یکی از گزینه های از پیش تعیین شده شهرداری، شهرام مبارکی رییس بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان چابهار با کارنامه نه چندان جالب است.

حال باید دید شورای پنجم که در اولین تصمیم خود نتوانست همراهی مردم را داشته باشد در آینده چه اقداماتی جهت اعتماد سازی انجام خواهد داد و آیا در تصمیمات خود بازهم لابی گری و گفتگو های پشت پرده را دخیل میکند؛ یا رای و نظر مردم که منتخب شان بوده اند را مد نظر تصمیمات خود قرار می دهند.
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 450103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *