۲
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خبر داد:

پیگیری فوری موارد ابتلا به کرونا انگلیسی توسط تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت چابهار/ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها تنها راه مقابله است

عبدالرسول خدمتی گفت: تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت چابهار برای شناسایی افراد ناقل و جلوگیری از شیوع گونه جهش یافته در حال بررسی همه نقاط شهر هستند.
پیگیری فوری موارد ابتلا به کرونا انگلیسی توسط تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت چابهار/ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها تنها راه مقابله است
 عبدالرسول خدمتی؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: در پی ابتلا چند نفر از شهروندان به گونه جهش یافته کرونا، بلافاصله تیم های واکنش سریع جهت بررسی افراد و ردیابی این بیماری در همه نقاط شهر وارد عمل شدند.

وی افزود: تیم های واکنش سریع متشکل از کارشناس بهداشت محیط، مراقب سلامت، نمونه گیر و بسیج هستند که هرکدام به ترتیب نظارت بر گندزدایی محل سکونت یا اسکان فرد مبتلا، آموزش راهکارهای پیشگیری، نمونه گیری از اعضای خانواده یا افرادی که با فرد بیمار تماس داشتند و گندزدایی محل را برعهده دارند.

وی اذعان کرد: پس از انجام این اقدامات، تیم CT (بررسی اطرافیان) که شامل پزشک و بهیار یا پرستار در صورتیکه فرد بیمار توانایی مراجعه را نداشته باشد به محل سکونت وی مراجعه نموده و علاوه بر ویزیت بیمار داروی مورد نیاز را نیز به او میدهند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار تصریح کرد: فرد مبتلا به کرونا جهش یافته باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه کامل باشد و اگر شرایط قرنطینه در خانه فراهم نشود، به یکی از نقاهتگاه های سطح شهر منتقل خواهد شد.

وی گفت: نوع جهش یافته کرونا میتواند در ۳۰ ثانیه فرد را آلوده و در همین مدت زمان از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

خدمتی ادامه داد: با توجه به کاهش سن ابتلا در گونه انگلیسی، توصیه جدی ما مراقبت بیشتر از کودکان و نوجوانان است.

وی خاطر نشان کرد: راهکار فعلی همان پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در ایام نوروز است و از همه شهروندان گرامی تقاضا داریم به منظور جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 456515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *