۳
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

ارتفاع امواج دریای عمان به ۴ متر می‌رسد/ شناورها احتیاط کنند

محسن حیدری گفت: وزش بادهای شدید از اوایل وقت جمعه اول بهمن ماه موجب طوفانی شدن و افزایش ارتفاع امواج دریای عمان می شود.
ارتفاع امواج دریای عمان به ۴ متر می‌رسد/ شناورها احتیاط کنند
به گزارش چهاربهاران، محسن حیدری؛ مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزش بادهای شدید از اوایل وقت جمعه اول بهمن ماه دریای عمان و مناطق ساحلی استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه که موجب افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا حدود ۳ مترو در مناطق دور از ساحل تا ۴ متر پیش‌بینی می‌شود، تا صبح شنبه ۲ بهمن ادامه خواهد داشت و شاهد اختلال در فعالیت‌های دریایی خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت صیادان در رفتن به دریا احتیاط کنند، همچنین شناورهای سبک و تفریحی به ویژه در مناطق شرقی دریای عمان تمهیدات لازم را به عمل آورند.

وی همچنین از نفوذ توده هوای سرد به سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این سامانه پیش از ظهر روز جمعه اول بهمن ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

حیدری وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما را از جمله پدیده‌های غالب این سامانه عنوان کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا بعدازظهر شنبه ۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 457330
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *