۱

لابی شورای شهر چابهار در انتخاب شهردار/ عدم مسئولیت پذیری شورا در اهداف از پیش تعیین شده

شورای شهر چابهار یا برنامه ای برای انتخاب شهردار ندارد و یا با اعلام فراخوان، لابی هایی برای اهداف از پیش تعیین شده خود در نظر گرفته است.
لابی شورای شهر چابهار در انتخاب شهردار/ عدم مسئولیت پذیری شورا در اهداف از پیش تعیین شده
به گزارش چهاربهاران، شهرداری چابهار در حالی بعد از انتخابات ۹۶ آغاز به کار کرد که گویا شورای شهر جدید با عملکرد آن همسو نبوده اند.
بعد از حذف دادکریم بلوچ شهردار اسبق چابهار در نشست اعضای شورای شهر، مرتضیً اسلامی از اعضای فنی مجموعه شهرداری بعنوان سرپرست شهرداری منصوب شد.
ولی شورای شهر یا نمی توانند برای اهداف خود تصمیم بگیرند یا هدف مشخصی برای اجرا کردن ندارند، درست بعد از انتصاب سرپرستی مرتضی اسلامی توسط شورای شهر، هجمه و اعتراضاتی توسط برخی احزاب سیاسی شهر به پاخواست که شورای شهر را مجبور به فراخوان برای تعیین شهردار کرد و این فراخوان نوعی ضعف در عدم تصمیم گیری و هدف گذاری برای انتخاب شهردار و رسیدگی مکرر به وضعیت شهری را می رساند.
در متن این فراخوان افرادی که تمایل شهردار شدن چابهار را دارند می توانستند رزومه و بیوگرافی خود را تا روز قبل به دبیرخانه شورای شهر تحویل دهند، حال مشخص نیست این هم جزو بازی های سیاسی برای انتخاب شهردار انتخاب شدهٔ شورای شهر است و یا طرحی همانند برنامه های بدون برنامه ریزی پیشین در لیست کم کاری های شورای شهر می باشد.
اعضای شورای شهر چابهار مطابق سال های گذشته نتوانسته اند تأثیر بسزایی در کنترل شهرداری و تجهیز شهر بگذارند ولو اینکه نظارت بر عملکرد شهرداری را در لیست اقدامات خود داشته اند.
برخی از شهروندان به علت مشکلات شهری متعلق به حوزه شهرداری اعم از عدم آسفالت معابر و سنگ فرش پیاده رو ها گرفته تا جمع نکردن زباله های سطح شهر در زمان لازم همواره شکایاتی بر زبان و در نامه های متعدد ذکر کرده اند که البته به جایی نرسیده است.
حال با مشکلات بوجود آمده در سطح شهر، شورای شهر چابهار یا شخصی برای معرفی تصدی شهرداری ندارد یا اهمیتی برای این موضوع قائل نبوده که در تصمیمات چنین مهمی به فراخوان عمومی اکتفا می کند.
بعد از برپایی موج انتقادات به علت برکناری شهردار اسبق، رئیس شورای شهر چابهار از عدم موضوعیت و غیرمنطقی بودن انتقادها سخن گفت و دلیل برکناری شهردار اسبق را رسمی نبودن ایشان در سمت شهردار و حکم دولتی شهرداری عنوان کرد ولی چرا معین الدین سعیدی بعد از ۴ سال متوجه این قضیه شده است و یا به دنبال گره کور در خصوص عدم مسئولیت پذیری اعضای شورای شهر برای انتخاب گزینه درست قبل از عزل می شود.
بسیاری از منتقدان علت عزل دادکریم بلوچ را همسو نبودن ایشان با شورای شهر دانسته و برخی دلیل تودیع را مشکلات شهری می دانند ولی اعضای شورای شهر اتمام ۴ سال تصدی گری صندلی شهردار برای این قضیه عنوان کرده و گزینه نهایی شهردار بندر چابهار را روی میز نگذاشته اند که جای بسی تعجب دارد، حال این سوال پیش می آید اعضای منتخب مردم در کرسی های شورا چرا موضوع به این مهمی را که به وضعیت معیشتی مردم در سطح شهر بازمی گردد چنان بی ارزش برشمرده اند که گزینه مورد نظر ثابتی برای منصب جدید شهرداری چابهار ندارند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 450243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *