۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار:

سه واحد صنفی بعلت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و رفع نواقص بحرانی پلمپ شدند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار از پلمپ و غیرفعال شدن سه واحد صنفی متخلف به دلیل نقض پروتکل های بهداشتی و شرایط بحرانی شهرستان خبر داد.
سه واحد صنفی بعلت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و رفع نواقص بحرانی پلمپ شدند
عبدالرسول خدمتی؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت وگو با خبرنگار چهاربهاران با بیان اینکه نظارت بر اماکن حساس با تصمیم ستاد کرونا تشدید یافته است، بیان کرد: همه واحدهای صنفی در شهرستان چابهار با توجه به موج جدید کرونا و گونه جهش یافته هندی مکلف به رعایت شیوه‌نامه‌ های بهداشتی هستند.

وی افزود: در صورت مشاهده تخلف از شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرایی نکردن مصوبات ستاد کرونا، به واحدهای صنفی و افراد متخلف ابتدا تذکر و در صورت عدم توجه به تذکرات برخورد جدی و قاطعانه صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط  این شهرستان در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی اقدام به بازدید های ادواری از این مراکز می کنند، که در پی بازرسی ها ۲ واحد صنفی قصابی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: این واحدهای متخلف پس از پلمپ و تشکیل پرونده به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی شدند.


وی ادامه داد : تخلف این واحد های صنفی عدم رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی، عدم رفع نواقص بحرانی ماده ۱۳ و توجه به تذکرهای پیشین‌ بوده است.

خدمتی اذعان کرد : یک واحد صنفی قنادی نیز طی بازدیدهای تشدید یافته کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای پس از بررسی و مشاهده رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در این واحد پلمپ و تا اطلاع ثانوی غیر فعال شد.

وی اضافه کرد: شهروندان از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت هر گونه تخلف از شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اطلاع و در راه حفظ سلامت جامعه همیار ما باشند.
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 456763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *