۰
فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

توقیف چهار فروند قایق غیرمجاز صیادی در چابهار/ حفظ منابع شیلات برای آینده سواحل مکران مهم است

فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات سیستان و بلوچستان از توقیف چهار فروند قایق غیرمجاز صیادی به همراه ادوات صید و ماهی در چابهار خبر داد.
توقیف چهار فروند قایق غیرمجاز صیادی در چابهار/ حفظ منابع شیلات برای آینده سواحل مکران مهم است
نجف صفری؛ فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگاران چهاربهاران بیان کرد:  پایگاه حفاظت منابع آبزیان در پی بازرسی و گشت مشترک اکیپ های دریایی پایگاه های چابهار، بریس و پسابندر از منطقه متوجه حضور تعدادی از قایق های صیادی بطور غیرمجاز برای صید ماهی در رمین شدند که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت متخلفین و ادوات آنها توقیف شد.
 
وی افزود: در این گشت نیروهای حفاظت چهار فروند قایق و ادوات صید غیر مجاز را به همراه مقادیری زیادی ماهی مربوطه به حوزه پسابندر و گواتر کشف شده است.
 
وی اظهار کرد: ماهیگیران متخلف و ادوات غیر مجاز آنها برای برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای یگان حفاظت شبانه روز در حال گشت و بازرسی از منطقه هستند تا از صید غیرمجاز و تعرض به حریم های دریایی که منجر به تخریب زیست محیطی دریای مکران می شود جلوگیری کنند.

صفری اذعان کرد: حفاظت از ذخایر آبزی وظیفه و رسالت اصلی یگان حفاظت می باشد و جلوگیری از صید بی رویه توسط سود جویان و برخورد جدی با آنها اولویت کاری ما است.
 
وی ادامه داد: سواحل مکران دارای منابع عظیم محصولات شیلاتی و آبزی پروری است اما با صید بی رویه باعث ضربه زدن به محیط زیست منطقه می شویم.
 
وی بیان کرد: حفظ این منابع علاوه بر پایداری در صنعت صیادی و شیلات می تواند در آینده زیست محیط منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 456349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *