۰

احداث بیمارستان 96 تخت خوابی توسط سرمایه گذار استرالیایی در منطقه آزاد چابهار

عضو هیئت مدیره و معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه‌گذاران استرالیایی یک بیمارستان ۹۶ تخوابی به ارزش 23 میلیون دلار طی سه سال در منطقه آزاد چابهار می‌سازند تا منجر به افزایش شاخص های درمانی در شهرستان شود.
احداث بیمارستان 96 تخت خوابی توسط سرمایه گذار استرالیایی در منطقه آزاد چابهار
حمیدالله بلیده‌ای در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: با توجه به پایین بودن شاخص‌های درمانی در چابهار و افزایش سهم این بندر در گردشگری و نزدیکی بندر چابهار به کشور‌های اقیانوس هند در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران زیادی برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی به منطقه آزاد چابهار مراجعه کرده‌اند.
وی با اشاره به توافق برای ساخت بیمارستان مجهز در چابهار افزود: مذاکرات ما با یک سرمایه‌گذار استرالیایی به نتیجه رسید و این سرمایه‌گذار قرار است، یک بیمارستان ۹۶ تخوابی به ارزش ۲۳ میلیون‌دلار با فاینانس کاملا خارجی در منطقه آزاد چابهار بسازد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ۱.۵ هکتار زمین به این سرمایه‌گذار اختصاص یافته و فعلا در پروسه صدور مجوز نهایی از وزارت بهداشت و درمان است، این سرمایه‌گذار به‌شدت مایل به‌شروع عملیات احداث است و تمامی مراحل قانونی را تاکنون با جدیت دنبال کرده است.
بلیده‌ای اضافه کرد: این سرمایه‌گذار به ما اعلام کرده به محض آنکه مجوز نهایی از وزارت بهداشت صادر شود، عملیات احداث را شروع می‌کند و ظرف سه‌ سال بیمارستان را می‌سازد؛ از نظر فایناس مالی پروژه هم فعلا مشکلی وجود ندارد و احتمالا از یک کشور ثالث فاینانس انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: تنها فایناس مالی این پروژه با خارجی‌هاست و ما از ظرفیت نظام مالی بین‌المللی برای احداث این بیمارستان استفاده می‌کنیم و این بیمارستان به‌صورت کامل با عنوان بیمارستان خصوصی تحت نظارت وزارت بهداشت خواهد بود، ضمن آنکه سرمایه‌گذار استرالیایی شرکای ایرانی مورد تایید هم دارد و تنها فایناس مالی پروژه با سرمایه‌گذار است.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر صنعت و استقرار صنایع بزرگ و کوچک در چابهار باتوجه به استراتژی نظام مبنی بر توسعه سواحل مکران، گردشگری هم، هم‌راستا با آن‌ها در دستور کار می باشد.
 چابهار در ارتباط با بیش‌ از دو میلیارد نفر در کشور‌های حوزه اقیانوس هند می باشد و جذب گردشگران این کشور‌ها به چابهار و برندینگ این بندر باتوجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد گردشگری برای ما در اولویت است، برای همین بیمارستان استرالیایی به همراه پزشکان کشور عمان از هم اکنون ابراز تمایل برای فعالیت و اعزام بیماران خود به این بیمارستان در راستای گردشگری سلامت کرده‌اند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 451889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *