۰
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان:

توسعه گردشگری، اولویت طرح توسعه سواحل مکران

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بدون شک توسعه سواحل مکران، باعث افزایش ظرفیت های گردشگری دریایی خواهد شد.
مکران
مکران
به گزارش چهاربهاران، کامبیز مشتاق گوهری افزود: موضوع گردشگری دریایی مبحثی است که برای رونق آن ارگان های مختلفی دخالت دارند و توسعه آن از عهده از یک ارگان مشخص خارج است.
گوهری بر ضرورت همکاری های فرابخشی در این راستا تاکید کرد و گفت: هم اکنون نیز به منظور رونق گردشگری دریایی در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان، شاهد همکاری مشترک از سوی اداره بنادر و دریانوردی است، سازمان منطقه آزاد چابهار و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هستیم.                                                                          
وی خاطرنشان ساخت: این مشارکت چند جانبه، نوید بخش آینده ای روشن از گردشگری دریایی در نوار ساحلی دریای عمان است.
وی تاکید کرد: ساخت کلوپ های دریایی ویژه ورزش های آبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت می تواند باعث رونق چند برابری توریسم در نوار ساحلی دریای عمان شود.                                                 
وی از ساخت پلاژ شنا در سواحل شهرستان های کنارک و رمین خبر داد و گفت: ساخت این پلاژهای شنا با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت می گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اذعان کرد: پیگیری و حمایت از ساخت این پلاژه ها که نخستین پلاژهای استان سیستان و بلوچستان محسوب می شوند از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال پیگیری است.
وی بیان داشت: در حال حاضر نوار ساحلی دریای عمان با وسعت فراوان، فاقد یک شناگاه تخصصی است که از امنیت کامل برای گردشگران برخوردار باشد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همچنین قرار است با مشارکت بخش خصوصی و منطقه آزاد چابهار به زودی شاهد ورود کشتی های کروز به بندر چابهار می شویم.                                                     
وی افزود: این برنامه ریزی به گونه ای است که بندر چابهار می تواند در طول سال میزبان گردشگران کشورهای خارجی باشد که از طریق کشتی کروز در حال سفردریایی هستند.              
مشتاق گوهری بیان کرد: همچنین قرار است با راه اندازی کشتی های تفریحی بین کشورهای همسایه و بنادر جنوبی کشور اقدام شود.
وی تاکید کرد: با تحقق اقدامات مذکور بدون شک شاهد تحولی بزرگ در توریسم دریایی آبهای ساحلی دریای عمان خواهیم بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه سال 96 سال سفر به استان سیستان و بلوچستان اعلام شده است، بیان کرد: از هم اکنون زیرساختهای گردشگری در حال آماده سازی برای ورود مسافران به استان سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: با توجه به قرار گرفتن طرح توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه، این امید وجود دارد که به توسعه گردشگری ساحلی و دریایی استان سیستان و بلوچستان کمک شایانی شود.                                         
وی با بیان اینکه نیروی دریایی مجری طرح توسعه سواحل مکران است، گفت: همین امر زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری دریایی را در منطقه فراهم خواهد کرد.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، گردشگری دراولویت برنامه های توسعه سواحل مکران قرار گرفته است.
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 422873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *