۰
شب های قدر را قدر بدانیم؛

توسل به اهل بیت (ع) و طلب مغرفت از خدای بزرگ را نباید فراموش کنیم

توسل به اهل بیت (ع) بهترین راهکاری است که باعث می شود در شب های قدر بیشتر مورد توجه پروردگار خویش قرار بگیریم.
توسل به اهل بیت (ع) و طلب مغرفت از خدای بزرگ را نباید فراموش کنیم
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ این شب‌ها هرکس در گوشه‌ای به دنبال خلوت‌کردن با معبود خود است چرا که این شب‌ها از نظر معنوی بزرگ‌ترین شب‌های سال است، شبی که قران از اسمان ها بر زمین نازل شد؛ خیلی از مسلمان‌ها در این شب از خدای خود طلب مغفرت می‌کنند و خداوند هم دریایی کرامت خود را به سوی زمین سرازیر می کند.

طبق گفته بزرگان دین و آثار مکتوب در کتب دینی انسان باید رد اول شب های قدر غسل و خود را از نظر جسمی و روحی پاکیزه کند چرا که می خواهد به دیدار معبود خود بشتابد.

این شب ها یعنی شب های قدر تمام فرشتگان آسمانی به زمین می آیند و گناه هان بندگانگی در حال مغفرت هستند را می شویند و آنها را پاک می کنند پس بهتر است با حضور ذهن کامل این شب ها را احیا داشته باشیم و از خدای خود طلب مغفرت کنیم.

شب های قدر برای مردم ایران علاوه بر یک برنامه دینی ومذهبی تبدیل به یک آیین سنتی نیز شده است و هر ساله در این شب های عزیز که شب نوزدهم، بیست یکم و بیست سوم است مردم در مساجد و حسینیه ها شب تا صبح را احیا می دارند و در کنار دعا و راز نیاز با پرورگار خود عزاداری حضرت امیرالمومنین (ع)  که این شب ها شب شهادت ایشان نیز است را بجا می آورند.

در شب های قدر توسل به حضرت حجت (ع) را نباید فراموش کرد

محمدحسن رضوی عضو هیئت‌علمی دانشگاه دریانوردی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران گفت: انسان در شب‌های قدر ارتباط خاصی با خدای خود برقرار می‌کند تا و از او طلب آمرزش و بخشش می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در این شب‌ها دل‌ها و ذهن را آماده کنیم، تصریح کرد: شب قدر شب نزول رحمت الهی قرآن است و این شب را دخان نیز می‌گویند شبی که مقررات یک‌ساله انسان رقم می‌خورد ازاین‌جهت به آن شب قدر می‌گویند.

رضوی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که در  این شب آمرزش گناهان صورت می‌گیرد و نزول فرشتگان  را در این شب داریم، اظهار کرد: چه شبی از این شب‌ها بالاتر پس بهتر است تا جایی که امکان دارد شب  را احیا نگه داریم و از خدای خود بخواهیم همه ما را مورد آمرزش قرار دهد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: آن طور که در سوره قدر خداوند فرموده است شب قدر اندازه هزار شب است و در این شب فرشته‌ها برای زندگانی انسان نماز و دعا و سعادت انسان تلاش می‌کنند.

رضوی ادامه داد: انسان با نمازخواندن و دعاکردن و قرآن به سر گرفتند در این شب در مسجد و خواندن دعای جوشن کبیر بهترین استفاده‌ها را از این شب خواهد کرد در این شب انسان با زبان خودش با خدای خودش صحبت کند.

وی با بیان اینکه بهترین قسمت این شب این است که انسان توکل بر حضرت حجت داشته باشد، تصریح کرد: شب قدر، نزول تمامی ملائکه به محضر حضرت صاحب‌الامر و الزّمان (ع) است؛ یعنی شبی است که وجود مقدّس امام عصر (ع) تمام موجودات را تحت اشراف مخصوص قرار می‌دهند، و بر همین اساس است که در شب قدر، امکانِ بخشیده‌شدن برای همگان فراهم می‌شود

رضوی خاطرنشان کرد: انسان باید حق‌طلب باشد و به دنبال حق و در جستجوی حق باشد و لجوج و متعصب نباشد و به قرآن مراجعه کند که قرآن خود می‌تواند راهنما باشد و قرآن با انسان صحبت می‌کند و انسان می‌تواند از آن استفاده کند.


باید روزی خود را در این شبها از خدای خود بگیریم

رضا سالاری یکی از شهروندانی که این شب‌ها در مسجد امام حسین (ع) مشغول عبادت است، در گفتگو با خبرنگار گفت: اگر این شب‌ها از خدای خود چیزی نخواهیم واقعاً نتوانستیم برای آینده خود کاری کنیم و زندگی خود با توشه‌ای از گناه ادامه خواهیم داد و این ما هستیم که در آخرت عذاب گناهان خود را می‌کشیم پس چه خوب است که این شب‌ها را درک کنیم و برای همه طلب آمرزش کنیم

وی ادامه داد: توسل به اهل‌بیت در این شب‌ها یکی از شاه‌راه‌هایی است که باعث می‌شود بیشتر مورد عنایت خدای خویش قرار بگیریم و  انشا الله که همه ما برای هم دعا کنیم و مورد آمرزش خدای بزرگ قرار بگیریم

حسین توکلی یکی دیگر از شهروندان چابهاری در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: شب‌های قدر از  بزرگ‌ترین شب‌های سال است که خدای بزرگ بندگانی که طلب مغفرت می‌کنند را مورد آمرزش قرار می‌دهد این شب‌ها بسیار عجیب است، خدای بزرگ برای بنده‌اش که سرتاپا گناهکار است یک راه خلاص‌شدن گذاشته و این راه طلب مغفرت در شب‌های قدر است

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم این شب‌ها را به‌خوبی درک کنیم و از خدای خود طلب آمرزش و همچنین توبه کنیم قطعاً راه را برای زندگی بهتر در این دنیا و دنیای بعدی مسطح خواهیم کرد  و اگر کسی نتواند در این شب‌ها روزی خود را بگیرید قطعاً زندگی خود را در این دنیا و آن دنیا باخته است

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 458164
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *