۱
رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار؛

تب کنگو در کمین است/ شهروندان به دستور العمل های بهداشتی توجه کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: یکی از بیماری‌هایی که امکان شیوع آن در حال حاضر وجود دارد تب کنگو می‌باشد و نیاز است جهت جلوگیری از شیوع این بیماری شهروندان به نکات بهداشتی توجه کنند.
تب کنگو در کمین است/ شهروندان به دستور العمل های بهداشتی توجه کنند
دکتر عبدالرسول خدمتی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: باتوجه‌به مراسم عید سعید قربان و ذبح دام يكی از بیماری‌های مهمی که در این ایام احتمال شیوع آن وجود دارد بیماری تب کریمه کنگو است.

وی با بیان اینکه این بیماری انتقال‌پذیر و خطرناک است، تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد است که از طریق کَنه منتقل می‌شود.

خدمتی با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری  برای جلوگیری از انتقال این گونه از بیماری‌ها به انسان، خاطرنشان کرد: راهکاری پیشگیری از این بیماری بسیار ساده است. ابتدا برای ذبح دام حتماً از دستکش، روپوش و عینک مخصوص استفاده شود و ذبح دام حتماً در مکان‌های در نظر گرفته شده توسط شهرداری و با نظارت سازمان دامپزشکی انجام شود.

وی ادامه داد: از تماس مستقیم با لاشه دام ذبح شده حتماً خودداری شود و پس از ذبح دام گوشت گرم  به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود و از مصرف بلافاصله گوشت حتماً خودداری و همچنین جگر خام دام ذبح شده حتماً به مدت ۴۸ ساعت در فریزر نگهداری و پس از آن مصرف شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار با بیان اینکه خوشبختانه باتوجه‌به اقدامات مراقبتی و اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته طی چند سال گذشته مواردی از این بیماری در شهرستان چابهار مشاهده نشده است، تصریح کرد: اما همچنان خطر شیوع این بیماری باتوجه‌به گرمای هوا و افزایش فعالیت کنه عامل بیماری محتمل است و نیاز است تا شهروندان به تذکرات داده شده دراین‌خصوص توجه کنند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 457919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *