۱
کارشناس مسائل اجتماعی؛

پوشش زنان در جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: یکی از عواملی که باعث می‌شود در جامعه آسیب‌های زیادی برای افراد و خانواده‌ها ایجاد شود عدم رعایت پوشش و حجاب زنان است.
پوشش زنان در جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ پوشش زنان در شرع اسلام به‌عنوان سپری در مقابل سیاهی‌ها و بدی‌ها یاد شده و عمل به احکام اسلام دراین‌خصوص باعث رشد و تعالی فرد هم در زندگی منفردانه او و هم در جامعه شود که قطعاً آثار و نتایج خوبی را به دنبال دارد.

بانوان به‌عنوان عنصری جدانشدنی از جامعه نقش بسزایی در پیشبرد اهداف خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر جامعه دارند و زمانی که آنها باتوجه‌به قوانین الهی در جامعه خصوصاً خانواده به فعالیت به پردازند نه‌تنها باعث رشد فردی بلکه باعث توسعه فرهنگی. اعتقادی جامعه می‌شوند.

در ادامه مهدیه السادات حسینی کارشناس مسائل اجتماعی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت:  فلسفۀ وجودی حجاب حفظ مقام و ساحت مادی و معنوی زن و مرد و زمینه‌ساز رشد و تعالی  آنها تا درجات بالاتر انسانیت است که باعث می‌شود تنها خود آنها بلکه خانواده و مردان جامعه نیز به رشد و تعالی برسند.

وی با بیان اینکه یکی از قوانین شرع الهی مسئلهٔ حجاب بوده است، تصریح کرد: خداوند به‌عنوان خالق تمام زیبایی‌ها و زمین آسمان بر همه چیز واقف است و زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان‌ها به‌خصوص زن را در پوشش و عفاف و حجاب دانسته است.

حسینی با اشاره به اینکه طبق آثار و متون تاریخی به‌جامانده از قبل پوشش زنان یک فرهنگ اصیل در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: امروزه اگر می‌بینیم که بی‌حجابی در دنیا رواج پیدا کرده است علل گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن قدرت افرادی لائیک در جامعه و گسترش بی‌حجابی توسط آنها برای در قدرت ماندن است.

وی ادامه داد: اگر توجه کنید بسیاری از سران زروزور با استفاده از برهنگی زنان هر روز به ثروت خود می‌افزایند و از زن به‌عنوان یک ابزار کسب درآمد استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه برای حفظ حجاب و توسعه و فرهنگ‌سازی آن در جامعه باید به‌صورت اصولی اقدام کرد، تصریح کرد: لزوم فرهنگ‌سازی در هر چیز توجه به پایه و اساس آن است ما هم اگر می‌خواهیم حجاب را در جامعه گسترده کنیم باید افراد را از نظر بینش و اعتقاد ارتقا دهیم.

حسینی با بیان اینکه زن بی‌حجاب همیشه مورد آزاد و اذیت قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در همین جوامع غربی آمار تجاوز به زنان بسیار بالا است که همین موضوع نشان‌دهنده این است که بی‌حجابی و عدم رعایت پوشش توسط زنان قطعاً آنها را در جامعه با مشکلات فراوانی روبرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل ازهم‌گسیختگی خانواده‌ها مسئله حجاب است، اظهار کرد: طبق برسی‌های انجام شده در بسیاری از زندگی‌ها که منجر به طلاق شده عامل خیانت و یا فساد بوده که علت اصلی آن در نبود پوشش مناسب در جامعه است چرا که برهنگی در جامعه موجب طغیان قوه حیوانی شهوت می‌شود  که آثار و پیامدهای جبران‌ناپذیر زیادی برای خانواده و جامعه دارد.

انتهای خبر/
 
 
شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 457915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *