۱
در پی افزایش شدید اجاره‌بها در تنها بندر اقیانوسی ایران؛

افزایش حاشیه‌نشینی در شهر چابهار/قیمت‌های سرسام‌آور باعث سردرگمی مردم شده است

با افزایش شدید اجاره‌بها در شهر چابهار بسیاری از شهروندان این شهر بندری جهت رفع مشکل مسکن خود به حاشیه‌نشینی روی آورده‌اند.
افزایش حاشیه‌نشینی در شهر چابهار/قیمت‌های سرسام‌آور باعث سردرگمی مردم شده است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ هم‌زمان با تورم در حوزه مسکن در کشور شهر چابهار نیز از این تورم بی‌نصیب نمانده و همین موضوع باعث شده تا مردم چابهار در زندگی خود دچار بروز فشارهای اقتصادی شوند، چراکه این شهر باتوجه‌به عدم وجود زیرساخت‌های لازم شهری نظیر آب و گاز قیمت مسکن در آن با شهرهای بزرگ و دارای امکانات و زیرساخت برابری می‌کند.
 عمده مردم شهرستان چابهار بیشتر در حوزه صیادی و مشاغل کوچک فعالیت می‌کنند که سطح درآمد آنها زیاد نیست و قیمت‌های زیاد مسکن در این شهر باعث شده بسیاری از مردم به روستانشینی و حاشیه‌نشینی روی بیاورند که همین موضوع باعث به‌وجودآمدن مشکلات زیادی نظیر آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی برای شهروندان شود.

محمدرضایی از شهروندان چابهاری به خبرنگار ما گفت: بنده یک کارمند هستم که جدیداً به شهر چابهار منتقل شدم؛ ولی در حال حاضر نتوانستم منزل خود را به این شهر منتقل کنم چرا که بعد از دومان پیگیری یا خانه پیدا نمی‌شود یا قیمت‌ها چنان بالا است که بعضاً بیشتر از حقوق دریافتی ماهانه بنده است.

وی ادامه داد:در هفته گذشته یک آپارتمان ۹۰ متری در حاشیه شهر با قیمت ۲۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۵ میلیون به اجاره گذاشته شده بود که  واقعاً برای من کارمند و امثال بنده این قیمت بسیار زیاد است.

در همین رابطه یکی از مشاورین املاک بومی شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: شهر چابهار در این چندساله اخیر دچار افزایش شدید قیمت مسکن شده چرا که در سال‌های گذشته خریدوفروش آپارتمان در این شهر رونق چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: بعدازاین که نام چابهار در رسانه‌ها به‌عنوان یک مقصد گردشگری بزرگ شد برخی از مردم بومی استان سرمایه‌های خود را از دیگر شهرهای هم‌جوار به این شهرآوردند و با خرید ملک به‌عنوان یک کالا جهت سوددهی باعث کمبود واحد های مسکونی در این شهر شدند.

یکی دیگر از مشاورین املاک در شهرستان چابهار با بیان اینکه وجود صنایع سنگین مانند پتروشیمی و شرکت گاز در شهرستان چابهار و حضور نیروی انسانی آنها در این شهر، خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ مانند بتروشیمی چابهار با اجاره آپارتمان ها با قیمت زیاد باعث شده تا اجاره بها یه یکباره دچار افزایش کاذب شود چراکه زیرساخت های این شهر با قیمت اجاره بهای مسکن در توازون نیست

وی با اشاره به اینکه برخی در چابهار ملک را مانند طلا می بینند،تصریح کرد: متاسفانه افرادی می آیند و  10 واحد آپارتمان خریدرای می کنند و آن را وارد چرخه بازار جهت اجاره نمی کنند وپس از مدتی این واحد ها را بفروش می رسانند و نفر بعدی هم همین چرخه را ادامه می دهد؛اگر شما بررسی کنید خیلی از آپارتمان های نوساز در شهر چابهار خالی از سکنه است.

انتهای خبر/
 
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 457914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *