۱

بوی نامطبوع زباله نفس روستاییان سیدآباد کنارک را بند آورده است

بوی زباله در اطرف روستای سیدآباد کنارک و مسیرهای عبوری، باعث تجمع حیوانات و حشرات را به دنبال دارد و این بوی نامطبوع روستانشینان و اهالی منطقه را می آزارد.
بوی نامطبوع زباله نفس روستاییان سیدآباد کنارک را بند آورده است

به گزارش چهاربهاران، با اینکه ساده‌ترین راه برای خلاص شدن از شر زباله‌ها دفن آنهاست ولی یافتن مکانی به منظور دفن بهداشتی زباله‌ها به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است، چراکه زباله‌ها در برخی اوقات در حجمی عظیم در مکان‌های نامناسب روستا رها می‌شود که این امر می‌تواند آسیب‌های جدی به زندگی اهالی آن مناطق وارد کند.

روستای سیدآباد در پنج کیلومتری شهرستان کنارک بیش از چند سالی است که رنگ هیچ سطل زباله ای به خود ندیده و اقدامی از طرف اداره شهرداری و بخشداری انجام نشده است؛ ساکنین روستا برای ریختن زباله های خود در روستا نیاز به سطل زباله دارند تا از انباشته شدن در اطرف روستا و خانه ها جلوگیری شود.

یکی از اهالی روستا بابیان اینکه جمع‌آوری زباله در روستاها به یک معضل اساسی تبدیل شده است، گفت: بوی تعفن زباله‌ها، فضای روستا را مسموم کرده و جلوه‌ای نامناسب به محیط روستا داده است.



احمد کتری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: زباله‌های جمع شده در اطراف روستا و در نزدیکی خانه ها موجب جمع شدن تعداد زیادی از حشرات موذی شده به صورتی که اگر در و پنجره‌های خانه یک لحظه باز بماند، فضای داخل خانه پر از حشراتی می‌شود که ناقل انواع بیماری‎ها هستند.

وی افزود: روستا ما که در پنج کیلومتری کنارک قرار دارد ولی در محرومیت کامل به سر میبرد و هیچ مسئولی نظم مرتبی را در روستای سیدآباد قبول نمی کند.

کتری در ادامه تصریح کرد: همچنین مردم جای برای ریختن زباله های خود ندارند و ناچار هستندکه آنها را در اطراف منازل انبار کنند و این مسئله موجب انباشت و دفن غیر اصولی و غیر بهداشتی زباله ها و پخش کیسه های زباله و آلودگی زیست محیطی در زمین های اطراف شده است.



وی خاطرنشان کرد: خواهشمندیم که حرف ما را به گوش مسئولین برسانید و بوی نامطبوع و تجمع حشرات و حیوانات از معظلات جمع آوری غیر اصولی و غیر بهداشتی زباله است که این منطقه و مناطق مسکونی روستایی با آن مواجه اند.



انتهای پیام/ خ
 
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 450861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *