۱

پارک بازی؛ رویای دست نیافتنی کودکان کنارکی

پارک های بازی برای کودکان در کنارک فقط نامشان پارک است و شهربازی و پارک مناسب و استاندارد به یک رویای دست نیافتنی برای کودکان کنارکی تبدیل شده است.
پارک بازی؛ رویای دست نیافتنی کودکان کنارکی


به گزارش چهاربهاران، شهرستان کنارک با ۸۲ هزار نفر جمعیت هر چند به عنوان یک شهر توریستی و گردشگری شناخته شده اما مردم آن از دسترسی به بسیاری از امکانات یک شهر بی بهره اند و شهربازی و پارک مناسب و استاندارد یکی از این امکانات است.
 
به عقیده روانشناسان بازي، روش طبيعي شركت كودكان در فعاليتهايي است كه سرانجام سبب كسب مهارت و ورزيدگي براي مقابله با مشكلات زندگي مي شود كودكان از طريق بازي احساسات، ناكامي ها و اضطراب هاي خود را بيان مي دارد؛ همه كودكان فارغ از رنگ پوست و مو يا تعلق به نژاد و قوم خاص در هر كجاي دنيا كه باشند بازي مي كنند فعاليت بازي در واقع تلاش كودك براي كنار آمدن با محيط است كه از اين طريق او خود را مي يابد و دنيا را درك مي كند.
 
بی شک وجود یک محیط مناسب برای بازی کودکان در خارج از منزل و در محلی که کودکان بتوانند علاوه بر بازی های کودکانه امکان برقراری ارتباط با همسالان و یادگیری روابط اجتماعی را داشته باشند، ضروری به نظر می رسد اما متاسفانه کودکان کنارکی از داشتن این موهبت محروم بوده و شهر بازی به یک رویای دست نیافتنی برای آنها تبدیل شده است.
 
البته نبود مکان مناسب برای بازی کودکان نه تنها باعث محرومیت کودکان کنارکی، بلکه عامل ایجاد نارضایتی در بین هزاران مسافر و گردشگری شده است که هر سال برای گذراندن تعطیلات را در کنارک می گذرانند.

"شهردار جدید و قدیم کنارک به فکر مردم و وضایف خود باشید"
 
یکی از گردشگرانی که به شهر کنارک سفر کرده است به خبرنگار چهاربهاران، گفت: ما هر ساله چندین بار به شهر کنارک سفر می کنیم اما نبود امکانات تفریحی به خصوص پارک و شهر بازی در این منطقه باعث شده حداکثر پس از چند ساعت منطقه را ترک کنیم.
 
علی رستمی نژاد ادامه داد: در شهر کنارک دو پارک وجود دارد که هر دو این پارک ها در شان این شهرستان نیست و در کنارک پارک استانداردی که بتواند هم پذیرای کودکان خود شهر و هم میزبان مسافران باشد وجود ندارد.

وی افزود: پارک بازی برای کودکان در هر شهرستانی یکی از نیاز های اولیه است که شهرستان کنارک محروم و فاقد از این نیاز و امکانات می باشد و رسیدگی هم از هیچ طرفی برای ابن مشکلات صورت نمیگیرد.
 
علی رستمی نژاد خاطرنشان کرد: عدم رعایت اصول و استانداردهای اولیه در احداث پارک نیز مشکل ساز شده است؛ نصب وسایل بازی نه چندان مرغوب و استفاده از کفپوش بتونی به جای کفپوش های لاستیکی گرانولی موضوعی است که بارها باعث ایجاد حوادث تلخ و وارد آمدن آسیب های جسمی به کودکان شده است.
 
وی در پایان گفت: از مسئولان شهرستان به خصوص شورا و شهردار کنارک انتظار می رود با جذب سرمایه گذار نسبت به ایجاد یک پارک و شهر بازی مناسب و استاندارد در شهر اقدام کنند تا هم کودکان کنارکی از این موهبت برخوردار شده و هم سهمی در ایجاد درآمد به خصوص در فصول گردشگری برای منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/ خ
 
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 450833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *