۰
رئیس جمهور؛

از روز اول سیل امداد رسانی به مردم آغاز شده/ بهسازی جاده ها باید انجام شود

رئیس جمهور در بین مردم سیل زده دشتیاری گفت: با شروع سیل نیرو های امدادی در بین مردم حضور داشتند وامداد رسانی صورت گرفته است.
از روز اول سیل امداد رسانی به مردم آغاز شده/ بهسازی جاده ها باید انجام شود
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران، آیت‌الله رئیسی ظهر امروز در جمع مردم سیل‌زده دشتیاری اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز در این ساعت در خدمت مردم عزیز منطقه چابهار و دشتیاری هستم و باید خدا را شکرگزار باشیم باران رحمت خداست و باید قدر این رحمت را دانست و قدردانی به این صورت باشد که از این باران در جهت آب شرب و آب کشاورزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه الحمدلله روحیه شکرگزاری در مردم این منطقه وجود دارد و روحیه شکرگزاری نعمت‌ها را افزون می‌کند، تصریح کرد: الحمدلله روستاها این منطقه از نعمت آب و نعمت برق به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردارند و آنچه الان موجب نگرانی شده مسئله بهسازی جاده‌ها است که حتماً باید انجام شود جاده‌هایی وجود دارد که باید بهسازی شوند و پل‌هایی نیز باید ایجاد شود که بتوانند هم جاده را حفظ کنند، هم آب را در مسیر خودش قرار دهند؛ لذا به این دلیل وزیر محترم راه را همراه خود آوردیم که از نزدیک شرایط و وضعیت را ببینند و پیگیری کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گروه‌های امدادرسان بلافاصله بعد از وقوع سیل قرارگاه امدادرسانی تشکیل دادند و امداد به مردم صورت‌گرفته، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در این منطقه سیل اتفاق افتاده؛ اما تلفات جانی نداشتیم و مشکلاتی برای مردم پیش نیامد که این را مدیون نگاه سنتی و دقیق‌تر و عمیق‌تر خانه‌ها است که در قسمت بلندی ساخته شده‌اند ساخت خانه‌ها به طور سنتی باعث شده که تلفات کمتر صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید کار اساسی صورت بگیرد که ما نزولات آسمانی را به نحوی مدیریت کنیم که از آب آن درست استفاده شود؛ مثلاً سدی بسازیم که بتوانیم در طول سال از این آب‌های بارندگی به‌درستی استفاده کنیم نه اینکه بلااستفاده به دریا ریخته شوند انشا الله این نزولات قابل‌استفاده شرب شود و بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رئیسی با تقدیر از رهبر انقلاب اسلامی که توجهی عمیق به منطقه چابهار و دشتیاری نشان دادند، گفت: انشا الله بتوانیم زیرساخت‌هایی را به وجود بیاوریم که از نعمت باران بهره ببریم و مردم نیز آسیب نبینند که این نیاز به همکاری شما دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای کشاورزی است و انشا الله بتوانیم از این آب‌ها برای کشاورزی نیز استفاده کنیم تصریح کرد: یکی از صفات برجسته و ارزشمندی که شما داشتید این بود که مواد غذایی که از طرف مردم به شما رسیده به کشور پاکستان اهدا گردید؛ چون خود دیگر نیاز نداشتید این کمک و دوستی با کشور همسایه پاکستان بسیار ارزشمند است و نشان‌دهنده این است که شما مواد غذایی و وسایل را در خانه‌هایتان انبار نکردید؛ بلکه آنها را با نیازمندان هرچند کشور دیگر شریک شدید.

انتهای خبر
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب: 458143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *