۰
یادداشت؛

انقلاب اسلامی ادامه دهنده حکومت پیامبر اسلام (ص) است

انقلاب اسلامی در راستای منش و سیاست‌های حکومت پیامبر اسلام (ص) شکل گرفت و در حال تلاش هستیم تا از همه لحاظ بتوانیم حکومت فعلی را به هدف اصلی که همان حکومت واقعی اسلامی است برسانیم.
انقلاب اسلامی ادامه دهنده حکومت پیامبر اسلام (ص) است
براتعلی صالحی مسئول بسیج مداحان دررابطه‌با حماسه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی برای چهاربهاران، نوشت: وقتی حرف جدی و نو در دنیا داشته باشید مطمئناً تبدیل به مکتب می‌شود؛ جمهوری اسلامی بعد از ۱۴۰۰ سال اولین حکومت مبتنی بر دین و ولایت‌فقیه است و جدیدترین حکومت اسلامی است، حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران الگو و روش‌های جدید در اقتصاد، سیاست، مدیریت، فرهنگ و اجتماع دارد پس بنابراین تقلیدی از شرق و غرب نیست و انقلاب اسلامی حرف جدی و نو دارد که به گفتمان و مکتب تبدیل شد.

روحیه انقلابی یعنی خلوص، پاک‌دستی، خدا و خلق را دیدن و خود را ندیدن، تخصص متعهدانه، وطن‌پرستی؛ روحیه انقلابی یعنی انسان به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشد و به‌وقت عمل کند و اگر جایی نیاز است فریاد بزند باید فریاد بزند و از حق مظلوم دفاع کند و جایی که باید برای دفاع از حق مظلوم سکوت کند باید سکوت کند؛ انقلابی کسی است که یا فعالانه در یک انقلاب شرکت کند، یا از آن دفاع کند. همچنین وقتی به‌عنوان صفت استفاده شود، انقلابی به چیزی گفته می‌شود که اثر عمده، ناگهانی بر جامعه یا برخی از جنبه‌های کوشش بشری بگذارد.

نقش امامین انقلاب در هدایت و استمرار انقلاب اسلامی همان نقش رسول‌الله (ص) در هدایت و استمرار جامعه آن زمان در بیداری مردم و مبارزه با شرک و کفر و ظلم و تداوم هدایتگری اسلامی است.

تاریخ در ایران اسلامی تکرار شد و دل‌ها و احساسات پاک جوانان و مردم ما همان‌گونه که در بدو اسلام رسول‌الله با تاباندن نور الهی و بیان وعده‌های خداوند متعال یک‌دست و همسو ساخت در انقلاب اسلامی نیز هم حضرت امام روح‌الله و هم حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دقیقاً همین نقش را اجرا نمودند و البته مدام نیز این موضوع در حال تکرار است و همان‌گونه که می‌بینید رهبر معظم انقلاب چگونه سکان این انقلاب را قدرتمندانه در دست گرفته‌اند و در فتنه‌ها و آشوب‌ها با نَفَس قدسی خود همچون جدشان رسول‌الله هدایتگری می‌نمایند و انقلاب را از تنگناها به‌سلامت عبور می‌دهند.

دستاوردهای زیادی می‌توان برای انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی برشمرد؛ اما یکی از این دستاوردهای بزرگ باز کردن دریچه نور و امید در دل مسلمانان، الگوسازی برای ملت‌های مستضعف و بیداری اسلامی و خودباوری است؛ هم اکنون با تحقق کامل آرمان‌های انقلاب فاصله داریم و دلیل این فاصله بر دو محور استوار است، یکی عوامل بیرونی عدم تحقق همه آرمان‌های انقلاب و دیگری عوامل درونی در خصوص عوامل بیرونی؛ قطعاً عوامل بیرونی نمی‌توانند مانع تحقق اهداف انقلاب بشوند.

اما می‌توانند باعث تأخیر در تحقق عوامل انقلاب شوند، یکی از این عوامل راه‌انداختن جنگ تحمیلی بر علیه کشور و تأخیری که در توسعه متوازن و همه‌جانبه کشور به دلیل به‌وجودآمدن خسارت‌ها و آوارهای ناشی از جنگ و همچنین شهادت خیل عظیمی از بهترین جوانان و آینده‌سازان کشور و محرومیت انقلاب از حضور این عزیزان در بحبوحه نیاز به آنها در عرصه جهاد، علم و سازندگی بود.

یکی دیگر تحریم‌های ظالمانه که دسترسی مردم و جوانانمان را به بسیاری از منابع توسعه محدود می‌کند و البته همه این مسائل را باید به دید فرصت نگاه کرد نه تهدید و باتوجه‌به نگاه به توانمندی داخلی کشور می‌توان مسیر متعالی تحقق اهداف انقلاب را ادامه داد؛ اما در خصوص عوامل درونی عدم تحقق انقلاب همه آرمان‌های انقلاب فقط یک توضیح وجود دارد و آن‌ هم این است که مهم‌ترین عامل تحقق آرمان‌های انقلاب گوش‌به‌فرمان بودن و دنباله‌روی از ولایت و بیانات امامین انقلاب است، در همه عرصه‌ها چه انتخابات، چه حوزه اقتصاد، اشتغال، برجام و... هر موقع نگاهمان به کلام ولایت بوده تحقق آرمان‌های انقلاب به‌سرعت شکل‌گرفته و هر گاه از مسیر امام و ولایت دور شدیم در آن حوزه ضربه خوردیم، متوقف شدیم و توفیقی نیافتیم .

برای رخداد عظیم انقلاب اسلامی ایران دقیقاً عمل‌نکردن به محور قرآنی که باعث ایجاد این نهضت بزرگ شد می‌تواند آفت و تهدید بزرگ به شمار آید، یعنی متفرق بودن، عدم یکپارچگی و ضعیف‌شدن روح اسلامیت که پایه تشکیل انقلاب بود می‌تواند آفت بزرگ و جبران‌ناپذیر باشد البته آفات درونی و بیرونی متعددی برای انقلاب وجود دارد که تاکنون با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری از پیچ‌وخم این آفت‌ها گذشته‌ایم؛ اما می‌توان گفت بزرگ‌ترین آفت دورشدن انقلاب از اسلام است، اینکه می‌گوییم اسلام منظومه‌ای از دستورات همچون عدل، مبارزه با فساد، مبارزه با ظل جلوگیری از تفرقه و... در دل این موضوع پنهان است و لذا عدم اجرای و استقرار حکومت اسلامی آنچه که مدنظر امام راحل و مقام معظم رهبری است بزرگ‌ترین افت انقلاب بزرگ ایران است.

بدون شک کتاب آسمانی ما به‌عنوان کامل‌ترین کتاب آسمانی پروردگار عالم منظومه‌ای از آموزه‌ها و هدایت‌هایی که انسان می‌بایست برای موفقیت همه آنچه در آن ذکر شده را چراغ راه خود قرار دهد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین محورهایی که امام (ره) توانست نهضت بزرگ انقلاب اسلامی را برپایی آن استوار سازد محور وحدت و همبستگی و چنگ‌زدن به ریسمان الهی بود خداوند متعال اهميت خاصي براي اين موضوع قائل شده است و در قرآن كريم نیز بر اين نكته تأكيد كرده است كه وحدت مايه استواري و نيرومندي و اختلاف موجب شكست و سستي و ازکف‌دادن قوت و قدرت است.

لذا خداوند متعال در سوره آل‌عمران آیه ۱۰۳ به‌صراحت ذکر می‌فرمایند که و به ريسمان الهي چنگ زنيد و پراكنده و متفرق نشويد.  در اين آيه «حبل ا...» محور همبستگي قرار داده شده است و به مسلمانان دستور مي‌دهد كه با تمسك به اين دو به وحدت و تحقق امت اسلامي تحقق بخشند، تفسیر عینی و عملی این آیه توسط امام خمینی (ره) در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی تبلور یافت و تا زمانی که این محور قرآنی حفظ شود قطعاً نظام ما از همه آسیب‌ها مصون است.

انتهای خبر/
 
 
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 458100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *