۰
دبیر جشنواره چراغ آیه‌های شهرستان چابهار:

قرآن کریم باعث وحدت بین اهل تشیع و اهل تسنن شده است

دبیر جشنواره چراغ آیه‌های شهرستان چابهار گفت: باید برای پررنگ کردن مقوله وحدت روی مشترکات بین مذاهب از جمله قرآن کریم تبلیغات بیشتری صورت بگیرد.
قرآن کریم باعث وحدت بین اهل تشیع و اهل تسنن شده است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ، حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله پور رحمتی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: جشنواره چلچراغ آیه‌ها همزمان در سراسر کشور در قالب ۱۲ رشته قرآنی با حضور قاریان قرآن کریم و بسیجیان در شهرستان چابهار برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۲۵۰ شرکت کننده حضور داشتند، تصریح کرد: در بین شرکت کنندگان جشنواره چلچراغ آیه‌ها ۱۰۰ برادر و ۱۵۰ خواهر با میانگین سنی ۱۶ سال حضور داشتند که طی یک روز در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر رقابت کردند. 

پوررحمتی با اشاره به اینکه در این جشنواره قرآنی از ۵۰ نفراز قاریان و حافظان قرآن کریم تجلیل به عمل آمد، خاطرنشان کرد: در این جشنواره قرانی در هر رشته قرآنی با نظر هیئت داوران به برترین‌ها جوایزی اهدا شد. 

دبیر جشنواره قرآنی چلچراغ آیه‌ها با اشاره به اینکه این برنامه همزمان شد با هفته وحدت، خاطرنشان کرد: در این جشنواره هم شرکت کنندگان از اهل تشیع و هم از اهل تسنن بودند و یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقه توسل و توجه به قرآن کریم جهت پر رنگ کردن معقوله وحدت بوده است. 

پوراحمتی با بیان اینکه دشمن پیوسته به دنبال ایجاد اختلاف افکنی در بین شیعه و سنی است، اظهار کرد: در حال حاضر توسل به پروردگار، پیامبر مبین اسلام و قرآن کریم برای شکست نقشه‌های دشمن بسیار مهم و حائز اهمیت است. 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مایه ایجاد برکت و هدایت جامعه است،خاطرنشان کرد: باید تبلیغ قرآن بیش از گذشته در جامعه صورت بگیرد چرا که اگر در جامعه اسلامی قرآن جایگاه خود را از دست بدهد قطعاً آن جامعه به گمراهی خواهد رفت. 

پوررحمتی با بیان اینکه برای جذب قشر جوان ونوجون به قران کریم باید جذابیت ایجاد کرد، تصریح کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها و ایجاد رقابت در بین نوجوان ها و جوان ها برای حفظ و قرائت قران کریم قطعا در جذب جامعه به کلام الهی موثر است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchiknzm23n-id.tft2.html
 
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 457990
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *