۰
دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور:

رفع مشکلات مردم ساکن در مناطق آزاد اولویت اصلی ما است

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور گفت: در مناطقی مانند منطقه آزاد چابهار که مشکل آب وجود دارد برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های خوبی جهت رفع مشکلات آبی مردم شده است.
رفع مشکلات مردم ساکن در مناطق آزاد اولویت اصلی ما است
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران، حجت‌الله عبدالمالکی در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی روستای تیس، گفت: در دولت سیزدهم مناطق آزاد دو راهبرد اصلی را دنبال می‌کنند راهبرد اصلی اول جهانی کردن مناطق آزاد و راهبرد اصلی دوم مردمی‌کردن مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه در بعد جهانی‌سازی در مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران اتفاقات بسیار خوبی افتاده که شما اخبار آن را می‌بینید و می‌شنوید، تصریح کرد: مناطق آزاد ایران به‌عنوان بخش پیشرو اقتصادی ایران در دنیا معرفی می‌شود و دولت‌ها، مسئولین اقتصادی کشورها و سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی کشورهای مختلف استقبال خوبی نسبت به همکاری با مناطق آزاد نشان دادند.

عبدالمالکی اظهار داشت: در بعد مردمی‌کردن مناطق آزاد ما سه گروه مردم را مورد هدف قرار دادیم و خواهان آن هستیم که رضایت آنان را جلب کنیم یکی از این گروه مردمانی هستند که در مناطق آزاد زندگی می‌کنند و این بر مدیران مناطق آزاد تکلیف است و در شورای‌عالی نیز تصویب شده که حداکثر تلاششان را برای رفاه مردمی که در مناطق آزاد زندگی می‌کنند و در آنجا حضور دارند انجام دهند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور بیان کرد: در چابهار، باکو، ارس و قشم جمعیت‌هایی تحت پوشش مناطق آزاد هستند و پروژه‌هایی برای این مردم وجود دارد که به‌خوبی پیش می‌رود.

عبدالمالکی تصریح کرد: سال گذشته بر اساس شاخص‌های رسمی سرعت پروژه‌های عمرانی دوبرابر شده و می‌توانم بگویم شاید موفق‌ترین منطقه ما از بین هفت منطقه موجود در طول دو‌ساله دولت سیزدهم از نظر سرعت اجرای طرح‌های عمرانی که نفعش به همه مردم می‌رسد منطقه آزاد چابهار است.

وی با بیان اینکه مسئله آب طبیعتاً اولویت شماره یک ما است، تصریح کرد: دو یا سه منطقه آزاد از نظر آب، تنش آبی دارند و مشکل جدی آب دارند که یکی از آنها چابهار است که الحمدلله از نظر زیرساخت‌های تأمین آب و از جهت تأمین خود ماده آب در چابهار برنامه خوبی در حال دنبال است و مناطق دیگری که مثل قشم این مشکل را دارند به جد در حال پیگیری هستند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: باید گفت که این زیرساخت با زحمات ۲ساله عزیزان در منطقه آزاد ایجاد شده منطقه آزاد تمام تلاش خود را می‌کند تا نگرانی مردم را از تنش آبی کاهش دهد که انشا الله باهمت آبفای  استان سیستان و بلوچستان و بقیه بخش‌ها این امر محقق می‌شود.

عبدالمالکی اظهار داشت: در زمینه انتقال آب‌های آزاد و آب‌شیرین‌کن‌ها منطقه آزاد فعال است و خطی که از کنارک به این سمت قرار است لوله‌گذاری و آبرسانی شود تأکید و تمایل به مشارکت و همکاری دارد تا این امر هرچه سریع‌تر محقق شود.

وی تصریح کرد:در پروژه‌‌های آب‌شیرین‌کن حاشیه دریای عمان و خلیج‌فارس نیز به‌طورکلی تمایل به فعالیت دارد برای اینکه زودتر از آن پروژه‌های کلان ملی بتواند به آب شیرین دسترسی پیدا کودتا انشا الله بتوانیم تا پایان این دولت خود اصل تأمین ماده آب شیرین هم به‌صورت کامل تأمین شود.

انتهای خبر/
 
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 457973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *