۱

برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در گواتر دشتیاری آغاز شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در مجتمع شهید صنعتی گواتر شهرستان دشتیاری واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان آغاز شد.
برداشت میگو از سطح ۸۷۱ هکتار در گواتر دشتیاری آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران به نقل از ایرنا ،عطا الله رئیسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی با زیرساخت های لازم در گواتر وجود دارد و با توجه به شرایط آب و هوای سواحل شهرستان دشتیاری بهترین مکان برای پرورش میگو از نوع وانامی است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای برای صادرات این آبزی به کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشیم.


وی افزود: پایش و نظارت مستمر بهداشتی در مراحل کاشت، داشت و برداشت، فرآوری و بسته بندی در محل پرورش میگو تلاش شده تا با کیفیت ترین محصول به بازار مصرف عرضه شود.


مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: موانعی برای سرمایه گذاری در این بخش نداریم و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان خاطر در حوزه آبزی پروری به ویژه میگو سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه اشتغال و بالفعل رساندن ظرفیت‌های بالقوه شیلاتی در حوزه سواحل مکران باشیم.


وی با اشاره به اینکه برداشت میگو تا نیمه دوم شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد داشت، گفت: در سال زراعی جاری ۵۸ مزرعه فعال در مجتمع ذخیره سازی پست لارو میگو در استخرهای پرورشی اقدام کرده‌اند.


رئیسی بیان کرد: در سال زراعی جاری پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی شده و علاوه‌بر گواتر اکنون در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران کنارک واقع در گوردیم نیز در بخشی از ظرفیت آماده شده که ذخیره سازی پست لارو میگو انجام می‌شود.


وی اظهارکرد: میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و چین نیز صادر می‌شود.


انتهای خبر/
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 457931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *