۰
امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار؛

شهید الداغی در حادثه سبزوار کار درست را انجام داد

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: انسان با فطرت پاک در مقابل هیچ تجاوزی چه در حق حاکمیت چه جامعه سکوت نمی‌کند و شهید الداغی نمونه بارز یک انسان با فطرت پاک بود.
شهید الداغی در حادثه سبزوار کار درست را انجام داد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدعلی قاسمی زاده در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: یکی از علل مهم شهادت شهید الداغی فقر قاتلین است فقر به معنای فقر فرهنگی و فقر اقتصادی که فقر فرهنگی از فقر اقتصادی بالاتر است.
 
 وی افزود: اگر شخصیت افرادی که به این جنایت دست می‌زنند را مطالعه کنیم آنان از لحاظ فرهنگی بسیار انسان‌های فقیری هستند تحصیلات خوب و خانواده خوبی ندارند و در یک فضای آموزشی کاملاً ناسالم و فقیر از لحاظ فرهنگی به معنای عام و همچنین فرهنگ دینی پرورش‌یافته‌اند.
 
وی با بیان اینکه این افراد حتی در طول زندگی خود نمازخواندن را نیز یاد نگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی انسان از عنصری به نام دین و اخلاق تهی باشد فردی مانند قاتل شهید الداغی به وجود می‌آید و وارد جامعه می‌شود.
 
 خطیب جمعه شهرستان چابهار با بیان اینکه خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان دارند، تصریح کرد:  اگر خانواده ثبات اخلاقی و تعهد نداشته باشد خروجی آن این‌چنین می‌شود و به جامعه آسیب وارد می‌کند.
 
 حجت‌الاسلام قاسمی زاده اظهار کرد: امروز دشمنان ما و رسانه‌های غربی با تبلیغ ناامیدی در کشور ما می‌خواهند جوانان ما را ناامید و افسرده کنند و به‌دروغ به آنها می‌گویند که در این کشور هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده و شما آینده مبهمی دارید که این دروغ بزرگی است.
 
 وی با بیان اینکه در این کشور بعد از انقلاب کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف علمی صورت‌گرفته است، تصریح کرد: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند ما نیاز به جهاد تبیین داریم همه ما باید از زوایای کمتر گفته شده را برای جوانان تشریح کنیم و امید آفرینی کنیم و این امید آفرینی باید بر اساس واقعیت باشد و اغراق نکنیم.
 
 وی ادامه داد: چند روز پیش شاهد بودیم که فرزندان ما موتور کاملاً بومی هواپیما ساخته بودند که این یک گام بزرگ است امید باید زنده شود و فرزندان ما اطمینان پیدا کنند که می‌توانند کشورشان را بسازند.
 
 حجت‌الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: همه انسان‌هایی که فطرت خود را سالم و پاک نگه داشته‌اند در مقابل ظلم و تجاوز نمی‌توانند سقوط کند این تجاوز چه در حق حاکمیت چه در حق جامعه چه در حق کشور باشد اینان نمی‌توانند سکوت کنند.
 
 وی افزود: گوهر وجودی شهید الداغی گوهر پاک بود ایشان به وظیفه خود عملکرد و تشخیص درستی داد و چون تشخیص درست بود و حتی حاضر شد جان خود را نیز اهدا کند.
 
 خطیب جمعه شهرستان ضمن اشاره به اینکه در کشور ما در حوزه قوانین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کار شده است، بیان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید در کشور ما نهادینه شود و ما باید این کار را به‌صورت فرهنگی از مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی آغاز کنیم تا فرزندانمان یاد بگیرند که خود آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.
 
 وی افزود: اگر سلبریتی‌ها سکوت کرده‌اند به این خاطر است که آنها بیشتر تحت‌تأثیر فرهنگ کاپیتالیسم و غربی هستند و مدینه فاضله آنها واشنگتن و آمریکا و فرانسه و کشورهای غربی و اروپایی است.
 
 حجت‌الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: سلبریتی‌ها بافرهنگ ایرانی نیز بیگانه هستند چه برسد فرهنگ دینی که نمونه آن در چند روز اخیر مشاهده کردیم یک خانم سلبریتی با کشف حجاب در تشییع‌جنازه شرکت کردند و مشخص شد ایشان شهروند امریکاست و دو تابعیتی هستند؛ یعنی حتی از هویت ایرانی خود خالی شدند در مطلبی از خاطرات اوباما خوانده بودم  گاهی افراد  به‌قدری حقیر هستند که کشور خود را به دو شکلات می‌فروشند، اینان این‌گونه‌اند.
 
 وی گفت: مجازات همیشه بازدارنده است به این معنا که آن مجرم تکرار مجدد آن جرم را نداشته باشد اگر مجازات بازدارنده باشد جامعه و مردم از آن بهره‌مند خواهد شد اگر مجازات بازدارنده نباشد مجرم احساس کند با مجازات اندکی از جرم بازار رهایی پیدا می‌کند دوباره آن جرم را تکرار خواهد.
 
انتهای خبر/
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 457869
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *