۰
سلامت حلقه مفقود در سیستان و بلوچستان است؛

از نبود بیمارستان تا عدم راه‌اندازی شبکه بهداشت؛ واقعیت تلخ خلف وعده‌ها در زر آباد

با وجود گذشت ۲ سال از عنوان «شهرستان» روی دوش زر آباد هنوز شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان ایجاد نشده است.
از نبود بیمارستان تا عدم راه‌اندازی شبکه بهداشت؛ واقعیت تلخ خلف وعده‌ها در زر آباد
 به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران ؛به نقل ازعصرهامون، نیاز دائمی اقشار جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی، افزایش سریع و اجتناب‌ناپذیر هزینه‌های خدمات پزشکی به دلیل توسعه، مشکلات و تنگناهای گروه‌های کم‌درآمد دررابطه‌با دستیابی به خدمات بهداشتی و درمانی، نقش حساسی دارد.



مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان جزء بیشترین مطالبات و دغدغه‌های مردمی در جنوبی‌ترین شهر سیستان و بلوچستان بوده که با وجود پیگیری‌های انجام شده؛ اما هنوز بسیاری از مشکلات حل نشده است.



پس از گذشت ۲ سال از شهرستان شدن زر آباد یکی از موضوعاتی که باعث دغدغه مردم شده در حوزه بهداشت و درمان است.



به گفته کوروش محمدی، فرماندار زر آباد؛ دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به تعهدات خود در قبال این شهرستان در خصوص مرکز جامع سلامت، راه‌اندازی اداره شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان انجام نداده است.



این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر راه‌اندازی مرکز بهداشت شهرستان را منوط به تصویب چارت تشکیلات در هیئت‌امنا، وزارت بهداشت، سازمان برنامه‌وبودجه عنوان کرده بود و اعلام کرد درصورتی‌که چارت از سمت وزارت بهداشت اعلام شود در خصوص راه‌اندازی آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.


در زر آباد چیزی به نام بهداشت و درمان وجود ندارد


مولوی یونس نهنگی، رئیس شورای اسلامی شهرستان زر آباد گفت: شهرستان زر آباد ۲۵۰ کیلومتر با بیمارستان امام علی (ع) چابهار فاصله دارد که زیرساخت و نبود بیمارستان حتی در حد یک بیمارستان محلی هم نیست و این معضل تبدیل به یک دغدغه بزرگ برای شهروندان شده است.



وی با بیان اینکه در این شهرستان اصلاً چیزی به نام بهداشت و درمان وجود ندارد که بخواهیم در خصوص آن بحث کنیم، افزود: نزدیک به ۲ سال پیش هم‌زمان با استقلال شهرستان زر آباد، کلنگ ساخت بیمارستان محلی نیز زده شد و در همان جلسه جهت راه‌اندازی اداره شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قول مساعد داده شد که تاکنون هیچ یک از این قول‌ها عملی نشده است.



رئیس شورای اسلامی زر آباد ادامه داد: چند ماه از حضور ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این دانشگاه می‌گذرد و متأسفانه تاکنون سفری به شهرستان زر آباد نداشته است و انگار این شهرستان در حوزه استحفاظی این دانشگاه نیست.



وی تصریح کرد:‌ امیدواریم ریاست دانشگاه به قول‌هایی که در ماه مبارک رمضان از زبان روابط‌عمومی به ما دادند جامه عمل بپوشاند و مسئولیت‌پذیر باشند.



انتهای خبر/
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 457863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *