۰
رئیس اداره کار شهرستان چابهار:

قانون کار آینده کارگران را تضمین می‌کند/بیش از 32 هزار کارگر بیمه شده در چابهار مشغول فعالیت هستند

رئیس اداره کار شهرستان چابهار گفت: اجرای دقیق قانون کار بهترین نوع حمایت از کارگران است که می‌تواند آینده آنها را تضمین کند.
قانون کار آینده کارگران را تضمین می‌کند/بیش از 32 هزار کارگر بیمه شده در چابهار مشغول فعالیت هستند
خلیل سلامی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران گفت: خوشبختانه فرصت‌های شغلی بسیاری در شهرستان چابهار ایجاد شده است، از جمله در حوزه پتروشیمی و شیلات پروژه‌های بزرگی در حال ایجاد است.

وی ادامه داد: زمینه کار در رشته‌های مرتبط با صنایع فولاد و شیمی مهیا شده سوای بر آن چابهار به‌عنوان قطب گردشگری استان سیستان و بلوچستان جاذبه‌های گردشگری و در حوزه میراث‌فرهنگی و بوم‌گردی استعداد ویژه‌ای دارد و فرصت‌های شغلی در این زمینه به‌صورت بالقوه وجود دارد که نیاز است به فعلیت برسد.

 سلامی افزود: در حوزه صیادی و آبخیز نیز چابهار  یکی از بنادر اقیانوسی در کشور است و فرصت‌های شغلی بسیاری در این زمینه نیز فراهم شده است.

 خلیل سلامی با بیان اینکه تقریباً بالای ۳۵۰۰ واحد کارگری در سطح شهرستان چابهار در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: کارگران بیمه شده در سطح شهرستان چابهار حدود ۳۲۷۰۰ نفر هستند و آمار کارگرانی که مشمول بیمه نشدند یا تاکنون برای بیمه آنها اقدام نشده  بالای ۵۰ هزار نفر است.

 وی با اشاره به مزیت‌های قانون کار برای کارگران، اظهار کرد: بهترین قانون که از کارگران حمایت می‌کند قانون کار و تأمین اجتماعی است و طبق آن کارفرما مکلف است بیمه کارگر را پرداخت کند و آینده او را تضمین می‌کند.

 سلامی با بیان اینکه وظیفه ذاتی اداره کار بحث صیانت از نیروی کار و نظارت بر حسن اجرای قانون کار است، خاطرنشان کرد: بازرسی ما به‌صورت ادواری و موردی به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان مراجعه می‌کنند و احیاناً در صورت مشاهده مواردی را که در خصوص عدم رعایت قانون کار، عدم حفاظت بهداشت فنی و ایمنی کار، طی مکاتبه‌ای به کارفرما اعلام می‌شود و کارفرما مکلف است رفع نقص کند اگر چنانچه با مکاتبه رفع نقص نشد موارد به مراجع قضایی برابر به قانون کار ارائه می‌شود.

 رئیس اداره کار و تعاون و رفاه شهرستان بیان کرد: حقوق قانون کار قرارداد به دو صورت شفاهی و کتبی وجود دارد وقتی شخصی به‌عنوان کارگر تلقی می‌شود تمام حقوق و حقوقی که به‌عنوان کارگر برای آن منظور شده و پیش‌بینی می‌شود اجرا خواهد شد اگر چنانچه کارگری دراین‌خصوص با مشکل مواجه شد می‌تواند به مراجع حل اختلاف کار مراجعه کند.

 وی ادامه داد: در مجموعه‌های کارگاهی شوراهایی داریم تحت عنوان شورای سازش یک سری مشکلات بین کارگر و کارفرما توسط شورای اسلامی کار و نماینده کارگران حل خواهد شد.

سلامی با اشاره به اینکه کارگران می‌توانند جهت به سرانجام رسیدن در وهله اول کارگر به همان شورا مراجعه می‌کند و مشکل را مطرح می‌کند آنها به‌صورت سازشی ورود پیدا می‌کنند اگر در خود مجموعه به نتیجه نرسیدند به اداره کار و سامانه جامع روابط کار مراجعه کرده و برای رسیدگی مراجع حل اختلاف طرفین را می‌خواهند و موضوع را بررسی می‌کنند و درنتیجه‌ای را صادر خواهند کرد.


انتهای خبر/
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 457846
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *