۰
امام جمعه شهرستان چابهار:

مسئولان چابهار بر قیمت اجناس نظارت کنند/ کیفیت نان در چابهار پذیرفتنی نیست

امام‌جمعه شهرستان چابهار گفت: قیمت اجناس در چابهار چندین برابر مکان‌های دیگر از جمله تهران است و مسئولین باید برای کنترل این قیمت‌ها تلاش کنند.
مسئولان چابهار بر قیمت اجناس نظارت کنند/ کیفیت نان در چابهار پذیرفتنی نیست
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه‌های عید سعید فطر شهرستان چابهار گفت: خدا را به یاد بیاورید تا خدا هم شما را به یاد بیاورد امروز دعا کنید خداوند هر دعایی را اجابت می‌کند خدا را تکریم و تمجید کنید فطریه خود را امروز ادا کنید این فطریه نسبت به پیامبر امت و فریضه واجب است که از جانب خدا باید پرداخت کنید.

 وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «کسی که امروز زکات و فطریه خود را و تصفیه اموال خود را پرداخت کند قطعاً و یقیناً رستگار است حتی روایتی داریم که وقتی در محل نماز عید قرار می‌گیرید همه گناهان شما بخشیده شده است.»

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در عید نوروز امسال که این سال را با نام کنترل تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند، اظهار داشت: متأسفیم امام روز عید این صحبت را با مردم در میان گذاشتند؛ اما برخی اجازه ندادند که حداقل یک ماه از آن بگذرد آن هم تشکیلاتی که متعلق به دولت است و دولت می‌تواند خودش جلوی آن را بگیرد کارخانه‌های اتومبیل‌سازی که اکثر آنها متعلق به دولت و در اختیار دولت است منتظر این نماندند که از حرف رهبری حتی یک ماه نیز بگذرد پس از چند روز از صحبت‌های رهبری که فرمودند تورم باید کنترل شود اتومبیل‌ها را از نرخ کارخانه به قول خودشان اول ۴۰ درصد و بعداً ۲۹ درصد افزایش قیمت دادند آیا این اطاعت رهبری بوده است؟

 وی تصریح کرد:کنترل و مهار تورم یعنی بلافاصله شما بر قیمت‌ها افزودید این دیگر کار خود دولت بود و دولت می‌توانست آن را کنترل کند این موضوع می‌تواند بر زندگی مردم تأثیرگذار باشد وقتی شما اتومبیل را گران کردید سایر تولیدات و سایر امکانات نیز گران می‌شود در واقع می‌توان گفت تیم اقتصادی کشور ما همراه رهبری نیست.

 خطیب جمعه شهرستان چابهار با بیان اینکه امیدواریم که این دولت بتواند تیم اقتصادی را با رهبری همراه کند، تصریح کرد: همان‌طور که ملاحظه می‌کنید نیروهای مسلح ما ارتش و سپاه ما به فرمایشات مقام معظم رهبری اطاعت کردند و از همه جهات خودکفا شدند به‌طوری‌که ما امروزه صادرکننده سلاح هستیم و بسیاری از کشورهای مدرن از ما تقاضاهایی دارند تولیداتی انجام دادیم درحالی‌که در محاصره اقتصادی و نظامی بودیم؛ ولی به ندای رهبری  عمل کردند و به خودکفایی رسیدند.

 حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: آنها سخن رهبری را با جان‌ودل پذیرفتند و این نتیجه را گرفتند اگر تیم اقتصادی کشور و قوه قضاییه، قوه مقننه، دولت و قوه اجرائیه اگر فرامین رهبری را اطاعت می‌کردند امروز ما دچار این مشکلات اقتصادی نبودیم امیدواریم هر سه قوه و همه دست‌اندرکاران امور اقتصادی فرمایشات رهبری را اطاعت کنند.

 وی با اشاره به اینکه این گرانی‌ها برای مردم سختی به  همراه می‌آورد، خاطرنشان کرد: مردم از گرانی‌های چابهار که مضاعف بر گرانی‌های تهران نیز است ناراحت‌اند حتی یک نان خوب که قبلاً آن را با ۵ هزار تومان تهیه می‌کردیم الان وجود ندارد، نظارتی بر کیفیت نان نیست یا آرد خراب است یا نان و متأسفانه همانی که به‌عنوان نان به دست مردم می‌رسد هر روز کوچک‌تر و گران‌تر می‌شود طول و عرض نان کوچک می‌شود و قیمت آن بالا می‌رود نظارت کجاست؟!

 خطیب جمعه شهرستان افزود: مسئولین چابهار مشکلات مردم را حل کنید، میوه، گوشت و مواد غذایی چرا این‌قدر گران در اختیار مردم قرار می‌گیرد؟! گرانی‌های اجاره‌ها نیز که بماند؛ مسئولین چابهار به داد مردم برسید و این مشکلات را حل کنید.

 حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به فرمایشات حضرت آقا بر اساس مسئله دریا محور بیان کرد: در شهرستان چابهار زمینه برای رویکردهای دریا محور فراهم است؛ اما هنوز از امکانات دریا استفاده مطلوب نکردیم حتی استفاده غیرمطلوب نیز از آن نکردیم می‌توان آن را احیا کرد و اشتغال‌زایی کرد.


 
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 457829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *