۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

دانشگاه‌ها از ارکان اساسی پیشرفت هر منطقه‌ای هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه‌ها و اساتید آن‌ها از ارکان اساسی در رشد و شکوفایی هر منطقه‌ای هستند‌.
دانشگاه‌ها از ارکان اساسی پیشرفت هر منطقه‌ای هستند
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛به نقل ازعصرهامون، محمد کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست با رئیس و تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه زابل بیان کرد: منطقه سیستان علاوه بر مشکلات، فرصت‌های فراوانی هم دارد که برای رفع مشکلات اقداماتی در حال انجام است، و جهت بهره‌مندی از فرصت‌ها نیز باید برنامه‌هایی مدون گردد.
 

وی با اشاره به درآمد برخی مناطق کشور از جمله استان یزد از کشاورزی گلخانه‌ای افزود: از تجارب موفق و دانش‌های نوین کشاورزی در این منطقه نیز باید بهره‌برداری کرد.

 
وی با اشاره به اقدامات قرارگاه غدیر در زمینه اشتغال تصریح کرد: اساتیدی که توانمندی‌های علمی و اقتصادی دارند، با استفاده از ظرفیت جوانان در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

 
 استاندار با اشاره به ظرفیت خوب دانشگاه کشاورزی شهرستان زابل اذعان کرد: دانشگاه باید در کارهای تحقیقاتی پیش‌قدم باشد و در همه جای دنیا دانشگاه عامل تغییروتحول است.

 
وی اظهار کرد: عملکرد ضعیفی در زمینه آموزش‌های عمومی داریم از همین رو مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید تلاش بیشتری داشته باشند.

 
کرمی تصریح کرد: دانشگاه باید تربیت دانشجوی مهارت‌محور را سرلوحه کار خود قرار دهد، تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی با ورود به عرصه کار و فعالیت بتواند تغییر ایجاد کند.

 
وی اذعان کرد: ما دو مشکل اساسی در این استان داریم، یکی عدم تخصص در کارها و دوم آسیب‌دیدن فرهنگ کار در جامعه است.

 
 استاندار افزود: دانشگاه با تغییر دیدگاه در جوانان، باید فرهنگ کار و اراده را در جوانان تقویت کند.

 
کرمی با تأکید بر آموزش تجارت به جوانان گفت: دانشگاه باید طرح‌هایی ارائه نماید که هم دانشگاه از آن بهره‌مند شود و هم برای مردم مفید باشد.

 
انتهای خبر/ 
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 457794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *