۰

سرمایه‌گذاری ۱۱۵۰ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی شهرستان دشتیاری

مدیر جهاد کشاورزی دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از یک‌هزار و ۱۵۰میلیارد ریال با هدف توسعه بخش کشاورزی و ارتقای میزان تولیدات این بخش از سال گذشته تاکنون در بخش کشاورزی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.
سرمایه‌گذاری ۱۱۵۰ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی شهرستان دشتیاری
به گزارش پایگاه خبری چهاربهاران؛ به نقل از ایرنا،منصور رئیسی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سرمایه گذاری این مدت در بخش‌های نظیر مرغداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و باغات میوه‌های گرمسیری و اصلاح الگوی کشت در دشتیاری بوده است.


وی ادامه داد: با به بهره‌برداری از این طرح ها تولیدات بخش کشاورزی شهرستان دشتیاری به میزان ۱۱ هزار تن افزایش خواهد یافت و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی دشتیاری عمده طرح‌هایی که با حمایت جهاد کشاورزی، در بخش خصوصی سرمایه گذاری شده را شامل ایجاد هشت واحد مرغداری صنعتی، احداث ۲۰۰ هکتار باغات میوه‌های گرمسیری، چهار واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلاتی نظیر واحدهای پودر ماهی، سردخانه، بسته بندی و نگهداری ماهی و میگو و بسته بندی تن ماهی برشمرد.


 مهمترین محصولات باغی چابهار و دشتیاری میوه‌های گرمسیری شامل موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمرهندی، نارگیل و پاپایا و از محصولات زراعی خارج از فصل نیز کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و کلزا است.


از مجموع سطح زیر کشت محصولات کشاورزی سه هزار و پنج هکتار را محصولات باغی با ۲۰۹ هزار تن تولید و ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار را محصولات زراعی با تولید ۱۸۰ هزار تن تشکیل می‌دهد.


انتهای خبر/
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب: 457791
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *