۰
فرماندار شهرستان کنارک:

ماهانه یکهزار و 100 تن آرد بین خبازیهای شهرستان توزیع می شود/ کیفیت و بهداشت نان اولویت اساسی در معیشت زندگی مردم

حمیدالدین یوسفی گفت: با تخصیص سه هزار تن گندم ماهانه یک هزار و 100 تن آرد بین خبازی های شهرستان کنارک تامین و توزیه می شود.
ماهانه یکهزار و 100 تن آرد بین خبازیهای شهرستان توزیع می شود/ کیفیت و بهداشت نان اولویت اساسی در معیشت زندگی مردم
به گزارش چهاربهاران، حمیدالدین یوسفی؛ فرماندار کنارک در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان کنارک بیان کرد: نان نقش مهمی در معیشت مردم دارد و نانوایی ها جزو صنوفی هستند که تعطیل پذیر نمی باشند.

وی افزود: تمامی نانوایی ها فعال در حوزه شهرستان کنارک یارانه ای می باشند و به دلیل اهمیت موضوع نان، سوخت و آرد آنها به صورت یارانه ای در اختیار خبازیها قرار می گیرد.

وی گفت: کیفیت نان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و با هدف افزایش کیفیت نان تولیدی به موضوع آموزش نانوایان از سوی دستگاههای متولی توجه و از لحاظ بهداشت در شرایط کرونا اهتمام ویژه صورت می پذیرد.

فرماندار شهرستان کنارک اذعان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، زمان پخت بر اساس ضرورت این ایام تغییر و اطلاع رسانی می شود تا مردم همیشه بتوانند نان مورد نیاز را در زمان مناسب تامین کنند.

وی تصریح کرد: در سه بخش روستایی، عشایری و شهری نزدیک به یکهزار و 100 تن آرد به صورت ماهانه به نانوایی های شهرستان کنارک اختصاص داده شده و سه هزار تن گندم نیز جهت تامین آرد شهرستان به سهمیه اضافه شده است.

عبدالحمید دوستینی؛ رییس اداره صمت شهرستان کنارک نیز در این جلسه بیان کرد: بر اساس گزارشات کارشناسان و بازرسان بالغ بر 85 درصد آرد مورد نیاز فروردین 1400 شهرستان در همه بخشها حمل و در اختیار نانواییها قرار گرفته و مابقی سهمیه طی چند روز آینده به شهرستان حمل خواهد شد و مشکلی در زمینه ی تامین و توزیع آرد نداریم.

 وی با اشاره به موضوع نظارت بر نانوایی ها در سال 99 اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته تعداد 692 بازرسی از خبازیهای شهرستان صورت گرفته و 15 پرونده به ارزش ریالی 130 میلیون و 771 هزار ریال تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات ارسال شده است.

وی افزود: نظارت و بازرسی در ایام ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد تا هیچ مشکلی برای تامین نان مردم وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 456603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *