۰
به مناسبت آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی؛

آزادگان؛ اسوه‌های صبر و سفیران عزت‌

کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از صفحات زرینی است که هر یک از آنها به دست فرزندان مؤمن و انقلابی و ایثارگر ایران اسلامی رقم خورده و پیوسته می‌درخشد.
آزادگان؛ اسوه‌های صبر و سفیران عزت‌
به گزارش چهاربهاران به نقل از  مفدا، ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ روزی فراموش نشدنی برای ملت ایران است که فرزندان شجاع و غیور خود را بعد از تحمل سالها دوری در آغوش بگیرند. سالهای محرومیت این سروقامتان تاریخ موجب شد که آنان امروز بیش از هر فرد دیگری در مسیر موفقیت گام نهند و الگو، اسوه و افتخار میهن خویش باشند.
کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از صفحات زرینی است که هر یک از آنها به دست فرزندان مؤمن و انقلابی و ایثارگر ایران اسلامی رقم خورده و پیوسته می‌درخشد. در میان این صفحات، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همواره به عنوان سند استقامت، ‌پایمردی، عزت، ‌شرف و مظلومیت ملت مسلمان ایران و به ویژه رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس باقی خواهد ماند
سال‌های مجاهدت خاموش و دشوار آزادگان در اسارتگاه‌های عراق از مقاطع فراموش نشدنی تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی است که تمام لحظات آن سرشار از آموزه های اسلامی – اخلاقی و افتخار است. آزادگان نماد ایثارگری، حافظان استقلال و ارزش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند که در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، استقلال و دین خواهی را برای مردم ایران به ارمغان آوردند.
آنها  منتظران و شیفتگان امام راحل با استقامت در برابر دشمنان پس از سال‌ها تحمل رنج و سختی، شیرینی و حلاوت صبوری‌شان را چشیدند و جامعه‌ امروز ایران اسلامی عزت و عظمت خویش را مدیون رشادت و مجاهدت این عزیزان و شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس می‌داند.
میهن اسلامی ما مقاومت و رشادت دلاورمردان آزاده بسیجی، ارتشی و سپاهی را در دوران دفاع مقدس می‌ستاید و به پایداری و ظلم‌ستیزی جوانان عزتمندش افتخار می‌کند که با تمام توان در صحنه‌های مختلف بین‌المللی از حقوق مسلم خود دفاع کرده و اندیشه خام استکبار جهانی برای سد کردن راه پیشرفت ایران را به یاس تبدیل کردند.
آزادگان و ایثارگران پاسداران حافظ استقلال و ارزش‌های انقلاب محسوب می‌شوند که با پایداری و عشق به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، با حضور در جامعه و نقش‌آفرینی در تمامی عرصه‌های علمی، فن‌آوری و ... به مردم و انقلاب خدمت می‌کنند.
این اسوه‌های صبر، در اوج غربت و مظلومیت،‌ سفیران و مبلغان عزت‌، آزادگی و پایمردی ملت ایران و رزمندگان اسلام در قلب دشمن بعثی بودند و مقطع اسارت و سپس نقش‌آفرینی‌های آنان در دوران پس از جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف نیاز کشور، منشوری جاودانه و الهام بخشی را فراروی نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی در گذرگاه‌های حساس و پرخطر قرار داده است.
آزادگان صبور و آگاه، سال‌های سال در اوج سختی‌ها،شکنجه‌ها و فریبکاری دشمن بعثی نماد سرافرازی، پایمردی و عزت و شرف این ملت شدند و در حقیقت فریاد مظلومیت و اقتدار ملت‌ ما را به صبر و ایستادگی خود به گوش جهانیان رساندند. اگرچه همه عرصه‌های دفاع مقدس برای ملت ما روشن و حماسی و پرافتخار است، اما استقامت بی‌نظیر فرزندان ملت در چنگال دژخیمان بعثی، عرصه‌ای بسیار خاص و مهم و در عین حال تامل برانگیز است که پیام‌های روشنی برای همه جهانیان داشته و دارد.
اثبات روحیه استقامت و پایمردی ملت ما و نیز تحمل همه سختی‌ها برای اعتلای مکتب و شکستن هیمنه دشمنان آن هم در اوج مظلومیت، یکی از اساسی‌ترین و قابل تامل‌ترین پیام‌های دلیرمردان آزاده این مرزوبوم به جهانیان است که بار دیگر تصویری کاملا منطقی و درس‌آموز را به نمایش گذاشت.
آزادگان، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری شده‌اند، چرا که پیام و سیرت آنها، فریاد سربلندی و شکوهمندی یک ملت است که برای همیشه ماندگار است و در هر زمان و میدانی می‌توان از آن بهره جست.
به گزارش ایسنا، بنابراین بازخوانی و ترسیم نقش‌پذیری‌های آزادگان در مسیر پیشرفت و تعالی کشور به ویژه در عرصه‌های مختلف علمی و مدیریتی کشور ما را به این واقعیت می رساند که آزادگان عزیز به مثابه ذخیره‌ای راهبردی در حساس‌ترین مقاطع توانسته اند گام‌های تعیین کننده‌ای را در مسیر تداوم انقلاب و آرمان‌های ملت ایران رقم بزنند./ انتهای پیام
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 455735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *