۰

افزایش نیروی آتش نشان اولویت اصلی امداد رسانی در چابهار/ پیشگیری از بلایای انسانی انگیزه اصلی آتش نشانان برای نجات شهروندان

رئیس آتش نشانی بندر چابهار گفت: آتش نشانان با به خطر انداختن جان خود همواره سپر بلای شهروندان خواهند بود و هیچگاه نمی گذارند جان مردم در حوادث غیرمترقبه به خطر بیفتد.
افزایش نیروی آتش نشان اولویت اصلی امداد رسانی در چابهار/ پیشگیری از بلایای انسانی انگیزه اصلی آتش نشانان برای نجات شهروندان
ابوالحسن سراوانی در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: آتش نشانی چابهار دارای دو ايستگاه در سطح شهر با ۲۴ نفر نيرو است كه تنها ۱۳ نفر آنان به عنوان آتش نشان مشغول فعاليت می باشند و بایستی این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۳۰۰ مورد امدادی به طور میانگین در شهر انجام می شود اذعان کرد: میانگین کمک رسانی زمانی به حوادث با توجه به ابعاد مسافت مسیر و ترافیک بستگی دارد و ساعت حادثه نیز بسیار مهم است به طوری که شهروندان در حین عملیات امدادی مسیر را برای عبور خودروهای امدادی باز می کنند.

وي تصريح كرد: هفت دستگاه خودروي آتش نشاني، سه دستگاه خودروي سنگين، سه دستگاه خودروي نيمه سنگين، يك پيشرو و يك خودروي پشتيباني براي امداد و نجات و انجام امور آتش نشاني در شهر چابهار فعال هستند.

رئیس آتش نشانی بندر چابهار ادامه داد: امكانات و تجهيزات آتش نشاني چابهار در حال حاضر كه مشكل حادي وجود ندارد متناسب با جمعيت و جايگاه اين بندر مهم اقتصادي نيست و چنانچه زلزله يا سونامي رخ دهد با تعداد اندك نيرو، كمك رساني به مردم بسيار مشكل خواهد شد و به همين سبب بايد چاره انديشی اساسی انجام شود.

وي بر استخدام نيروي انساني براساس هر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعيت شهر يک آتش نشان تاكيد و خاطرنشان كرد: چابهار با توجه به موقعيت راهبردی و اقتصادی و همجواری با آب های اقيانوسی بايد نيروی انسانی آتش نشان در حد استاندارد جهانی داشته باشد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 454164
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *