۰

چابهار پایین ترین شاخص کشوری در فضای آموزشی/نگاه ویژه تر دولت در توسعه زیرساخت آموزشی چابهار

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت تدبیر و امید ۴ وزیر آموزش و پرورش با رویکرد توسعه آموزشی تغییر کرده است و می طلبد نگاهی جدی به افزایش سرانه فضای آموزشی چابهار شود.
چابهار پایین ترین شاخص کشوری در فضای آموزشی/نگاه ویژه تر دولت در توسعه زیرساخت آموزشی چابهار
عبدالغفور ایرانژاد در گفت و گو با چهاربهاران افزود: شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند دارای مدارس فرسوده و گاها استیجاری می باشند که این کمبودات نیازمند پنج هزار و ۷۰۰ کلاس فضای آموزشی برای رسیدن درس برای رسیدن به متوسط کشوری می باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نقش جدی در پیشرفت کشور دارد تاکید کرد: دولت مطمئنا به دور از یکجانبه گرایی با معرفی وزرای کارآمد قصد توسعه آموزشی در کشور را دارد ولی وزارت آموزش و پرورش بایستی هر چه زودتر زمینه رفع کمبودات آموزشی چابهار را حل کند.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه شاخص فضای آموزشی برای هر دانش آموز در منطقه چابهار ۴۸ سانتیمتر مربع است، تاکید کرد: در بین شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان، چابهار بدترین شرایط آموزشی را دارد و با آنکه اهمیتی ملی و بین‌المللی دارد رکورددار پایین‌ترین شاخص‌های آموزشی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه «دشتیاری» کمتر از دو متر مربع سرانه آموزشی دارد عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در چابهار و بخش «دشتیاری» به کمتر از دو متر مربع و در خود شهر چابهار به کمتر از نیم مترمربع می‌رسد و این در حالی است که میانگین کشوری چیزی حدود ۵.۳۴ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است.

ایرانژاد کمبود دو هزار معلم تنها در شهرستان ۳۰۰ هزار نفری چابهار را نیازمند توجه ویژه دولت دانست و عنوان کرد: تأسیس اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش جنوب سیستان و بلوچستان راه‌حلی منطقی برای رفع نیازهای آموزشی می باشد و باید هر چه سریع‌تر وزارت آموزش‌ و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مشکلات کمبود فضای آموزشی و امکانات چابهار را مرتفع کنند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 453697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *