۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

سیستان و بلوچستان رکورددار بیکاری در کشور/ خشکسالی یکی از بزرگترین علل کاهش اشتغال در استان

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصر قند در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اشتغال جوانان در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار نگیرد باعث رشد آسیب های اجتماعی می شود و توجه به کشاورزی و صنعت مدرن می تواند در کاهش این نرخ در جنوب استان موثر باشد.
سیستان و بلوچستان رکورددار بیکاری در کشور/ خشکسالی یکی از بزرگترین علل کاهش اشتغال در استان
عبدالغفور ایرانژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: مشکل خشکسالی و به تبع آن، بیکاری و مشاغل کاذب در سیستان و بلوچستان به شدت جدی‌ست و باید مسئولان به فکر رفع خشکسالی و ایجاد مشاغل پایدار در این منطقه محروم باشند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری در استان افزود: امروزه نه تنها بخش دولتی بلکه بخش خصوصی هم در استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری نکرده است بلکه 70 درصد استان سیستان و بلوچستان زیر خط فقر می باشند، به شکلی که در برخی نقاط افراد باید حدود 4 کیلومتر راه طی کنند تا بتوانند از آب شرب استفاده کنند.
وی نرخ بیکاری در استان را بحرانی دانست و ادامه داد: در حال حاضر بالاترین نرخ بیکاری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته در حالی است که طبق سند چشم انداز بیست ساله کشور قرار بود سیستان و بلوچستان رتبه نخست توسعه یافتگی را داشته باشد.
وی اشتغالزایی را مهم ترین عامل پیشرفت کشور عنوان و تاکید کرد: وزارت کار تاکنون نتوانسته با منابع مالی، مسئله اشتغالزایی را انجام دهد و عملکرد دولت در مسئله اشتغالزایی بسیار ضعیف است و باید دولت دوازدهم، به مسئله اشتغالزایی توجه کند.
نماینده مردم چابهار ادامه داد: متاسفانه تا زمانی که تسهیلات اشتغالزیی در راهی به جزء اشتغالزایی صرف و پرداخت شود نمی توان انتظار از تغییر وضعیت کنونی و رفع بحران بیکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است تصریح کرد: این بیکاری مایه شرمساری جوانان در اجتماع شده است و دولت باید برنامه مناسبی برای استفاده از ظرفیت جوانان درجهت آبادانی و پویایی جامعه ارائه دهد.
وی یکی از راههای رفع معضل بیکاری را سرمایه گذاری دولت عنوان کرد و گفت: امروز حاشیه نشینی در اغلب شهرهای بزرگ وجود دارد و مشکلات اجتماعی گریبانگیر کل کشور شده است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 452304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *