۰
رييس واحد بيماري ها شبكه بهداشت و درمان چابهار خبر داد:

واکسیناسیون 40 هزار کودک چابهاری علیه فلج اطفال

رييس واحد بيماري ها شبكه بهداشت و درمان چابهار از آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در این شهرستان خبر داد.
واکسیناسیون 40 هزار کودک چابهاری علیه فلج اطفال
به گزارش چهاربهاران، مبارکی در جلسه هماهنگی کارگروه فرعی سلامت و امنیت غذایی با موضوع طرح تکمیلی واکسیناسیون با بیان اینکه ۴۰۰ تیم دونفره در مناطق شهری، روستایی و عشایری شهرستان چابهار اجرای طرح را برعهده دارند، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار کودک زیر ۵ سال شهرستان این واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مرحله اول این طرح از تاریخ ۶ لغایت ۹ بهمن ماه و مرحله دوم آن در اوایل اسفندماه سال جاری در شهرستان چابهار اجرا می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار هدف از اجرای این طرح که هرساله اجرا می شود را حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سال هاست که موردی از بیماری فلج اطفال در شهرستان نداشته ایم و همچنین با توجه به همجواری کشور ما با دو کشور پولیو آندمیک پاکستان و افغانستان، در هر زمان خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

سعید اعلائی افزود: برای تداوم وضعیت عاری از پولیو، ایمن سازی تکمیلی با کیفیت مطلوب ضروری است.

وی تاکید کرد تمامی کودکانی که در این شهرستان حضور دارند چه ایرانی و یا غیر ایرانی باید قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تمامی دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند تا به خوبی اطلاع رسانی شود که مردم با ماموران اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و چنانچه هنگام حضور ماموران در منازل خودشان حضور نداشتند حتما برای دریافت واکسن فلج اطفال به مراکز بهداشتی درمانی حضور پیدا کنند.

وی از ارگان هایی نظیر سپاه و نیروی انتظامی خواست تا با اعزام نیروهای بسیجی و امنیتی خود در این طرح، همچون سال های گذشته همکاری لازم را داشته باشند و همچنین از سایر ادارات خواست وسیله نقلیه مورد نیاز شبکه بهداشت جهت جابه جایی نیروها در مناطق شهری، روستایی را بر اساس لیست ارسالی و برنامه زمان بندی شده فراهم سازند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 452930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *