رييس واحد بيماري ها شبكه بهداشت و درمان چابهار خبر داد:

واکسیناسیون 40 هزار کودک چابهاری علیه فلج اطفال

2 بهمن 1397 ساعت 13:51

رييس واحد بيماري ها شبكه بهداشت و درمان چابهار از آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در این شهرستان خبر داد.


به گزارش چهاربهاران، مبارکی در جلسه هماهنگی کارگروه فرعی سلامت و امنیت غذایی با موضوع طرح تکمیلی واکسیناسیون با بیان اینکه ۴۰۰ تیم دونفره در مناطق شهری، روستایی و عشایری شهرستان چابهار اجرای طرح را برعهده دارند، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار کودک زیر ۵ سال شهرستان این واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مرحله اول این طرح از تاریخ ۶ لغایت ۹ بهمن ماه و مرحله دوم آن در اوایل اسفندماه سال جاری در شهرستان چابهار اجرا می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار هدف از اجرای این طرح که هرساله اجرا می شود را حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سال هاست که موردی از بیماری فلج اطفال در شهرستان نداشته ایم و همچنین با توجه به همجواری کشور ما با دو کشور پولیو آندمیک پاکستان و افغانستان، در هر زمان خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

سعید اعلائی افزود: برای تداوم وضعیت عاری از پولیو، ایمن سازی تکمیلی با کیفیت مطلوب ضروری است.

وی تاکید کرد تمامی کودکانی که در این شهرستان حضور دارند چه ایرانی و یا غیر ایرانی باید قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار تمامی دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند تا به خوبی اطلاع رسانی شود که مردم با ماموران اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و چنانچه هنگام حضور ماموران در منازل خودشان حضور نداشتند حتما برای دریافت واکسن فلج اطفال به مراکز بهداشتی درمانی حضور پیدا کنند.

وی از ارگان هایی نظیر سپاه و نیروی انتظامی خواست تا با اعزام نیروهای بسیجی و امنیتی خود در این طرح، همچون سال های گذشته همکاری لازم را داشته باشند و همچنین از سایر ادارات خواست وسیله نقلیه مورد نیاز شبکه بهداشت جهت جابه جایی نیروها در مناطق شهری، روستایی را بر اساس لیست ارسالی و برنامه زمان بندی شده فراهم سازند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452930

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/452930/واکسیناسیون-40-هزار-کودک-چابهاری-علیه-فلج-اطفال

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir