۰

ارائه سه بسته حمایتی برای کارفرمایان دارای مددجوی کمیته امداد

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: پیشنویس انعقاد تفاهمنامه فیمابین اداره بنادر استان و کمیته امداد در گرو ارائه سه بسته حمایتی برای کارفرمایانی که از مددجویان کمیته امداد در مشاغلشان استفاده کنند می تواند در اشتغالزایی و خود اشتغالی موثر باشد.
ارائه سه بسته حمایتی برای کارفرمایان دارای مددجوی کمیته امداد
به گزارش چهاربهاران رمضان پودینه در نشستی که با حضور قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان در بندر چابهار برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از بسته های تشویقی به منظور اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در ظرفیت ها و فرصت های شیلاتی استان تاثیر بسزایی دارد.
وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه افزود: یکی از اهداف اصلی این نهاد ایجاد مشاغل، کسب و کار خانگی و توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش می باشد که در این راستا با همکاری شیلات استان می توان تعدادی از این مددجویان را در چرخه مشاغل شیلاتی که اشتغال غالب این منطقه می باشد مشغول کرد.
وی در خصوص اعطای وام کم بهره در این خصوص ادامه داد: در این راستا کمیته امداد بسته های حمایتی در نظر گرفته است که از جمله به ازای هر نفر مدد جو که در بنگاه اقتصادی بکارگیری شوند ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کند.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کارفرما تا دو سال حق بیمه مددجویان بکار گرفته شده را پرداخت نمی کند و حقوق مددجو توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد، علاوه بر اینها به ازای هر نفر مددجو مبلغ ۶ میلیون ریال نیز بلاعوض به کارفرما داده می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه شیلات و افزایش تولید و اشتغال در این زمینه صورت گرفته که انعقاد این قرارداد می تواند به عنوان بسته حمایتی در تولید و اشتغال تلقی شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 452619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *