۰

ساخت دو تقاطع غیر همسطح در زاهدان

فرماندار زاهدان از آغاز طرح مطالعاتی ۲ پروژه عمرانی عظیم شهر زاهدان که به روان شدن ترافیک شهری کمک شایانی می‌کند خبر داد.
256
256
به گزارش چهاربهاران، مجتبی خانجانی افزود: تبدیل تقاطع همسطح "زیباشهر" به غیرهمسطح و تبدیل تقاطع همسطح "مهرشهر" به غیر همسطح از جمله  پروژه‌هایی است که با پیگری فرمانداری در راستای کاهش هزینه‌های زیست محیطی، آلودگی هوا و بار ترافیکی با همت اداره راه‌آهن جنوب شرق کشور و همیاری شهرداری زاهدان به زودی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
فرماندار زاهدان در مورد این پروژه‌ها گفت: در سراسر جهان هنگامی که یک تقاطع همسطح به ظرفیت اشباع خود می‌رسد، محققین در پی راهکارهایی جهت بهبود وضعیت تقاطع موجود بر می‌آیند؛ یکی از راهکارها جهت ارتقای سطح کیفی تقاطع‌های همسطح، تبدیل آنها به تقاطع غیرهمسطح است.
وی افزود: تقاطع‌های غیرهمسطح از بار ترافیکی معابر کاسته و به سرعت بیشتر عبور و مرور خودروها، کاهش تلفات انرژی و زمان و نیز پایین آمدن آمار تصادفات کمک شایانی می‌کنند؛ در حال حاضر اکثر شهرهای پیشرفته و بزرگ جهان یا پیشتر 2 طبقه شده‌اند یا به سوی 2 طبقه شدن حرکت می‌کنند.
خانجانی بیان کرد: نقشه تبدیل تقاطع‌های همسطح زیباشهر و مهرشهر به غیرهمسطح به صورت یک پل 2 طبقه ترسیم شده که مسیر بالای آن جهت حرکت قطار و مسیر پایین نیز برای ترددد خودروها در نظر گرفته شده است.
فرماندار زاهدان تصریح کرد: موقعیت تقاطع همسطح زیباشهر به غیرهمسطح از انتهای زیباشهر به میدان "خاتم(ص)" است که پل روگذر برای عبور قطار و زیرگذر با 2 مسیر رفت و برگشت که هرکدام با دهانه‌ای به عرض  15 متر و 3 لاین برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش حجم ترافیک و بالا بردن ضریب ایمنی قطار عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.
خانجانی بیان کرد: موقعیت تقاطع همسطح مهرشهر به غیرهمسطح از حدفاصل محور مهرشهر به شهرک صنعتی را شامل می‌شود که پل روگذر این تقاطع نیز برای قطار و زیرگذر آن، با 2 مسیر رفت و برگشت که هر کدام با دهانه‌ای به عرض  12 متر و 3 لاین برای تردد خودروها در ترسیم شده است.
وی هدف از اجرای این پروژه را سیل روان حرکت خودروها و حذف گذرگاه‌های همسطح شهرک صنعتی و گمرک بیان کرد و گفت: اعتباری که برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بیش از یک میلیارد و 200 میلون تومان است. مقرر شده که اجرای این پروژه‌ها از مردادماه آغاز شود و در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه است.

انتهای پیام
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب: 424454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *