۰

847 پایگاه ویژه اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال می‌شوند

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در تابستان سال جاری، 847 پایگاه ویژه اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال می‌شوند.
896
896
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام مهدی پودینه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: اوقات فراغت دانش آموزان از اهمیت ویژه و خاص برخوردار است.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سالیان دستگاه‌های فرهنگی در کشورهای مختلف به مباحث اوقات فراغت دانش آموزان می‌پردازند، افزود: در کشورمان پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در جهت ارتقای فرهنگ و رسیدن به اهداف اسلامی است.
پودینه از کانون های فرهنگی و هنری به عنوان یکی از فعال ترین نهادهای حوزه اوقات فراغت دانش آموزان یاد کرد و گفت: کانونهای فرهنگی و هنری با سابقه دیرینه داشتن ویژه برنامه‌ها طرح اوقات فراغت در مساجد در سنوات گذشته، براساس نیاز و جغرافیایی فرهنگی و بهره‌گیری از نیروی انسانی در طرح اوقات فراغت عمل می‌کند.
وی مساجد را پایگاه استراتژیک در جامعه اسلامی دانست، افزود: مساجد نقش مهمی در روشنگری و انسجام اقشار مختلف جامعه دارند.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یادآور شد: مساجد دارای ظرفیت‌های بالقوه هستند که کانون‌های فرهنگی و هنری بخشی از این ظرفیت‌ها را بالفعل کرده است.
پودینه با اشاره به اینکه پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری فرصت طلایی برای جذب جوانان به مساجد است، اضافه کرد: قرآن، سیره، سنت پیامبر و ائمه معصومین، دین مداری و ارزش گرایی اسلامی، تقدوم تزکیه بر تعلیم و تربیت دینی به مخاطبان، توجه به مساجد و سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان از جمله اصول طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری به شمار می آید.
وی با بیان اینکه سال گذشته 480 پایگاه اوقات فراغت در مساجد شیعه و تسنن در سطح استان فعالیت داشتند، افزود: 22 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شرکت داشتند.
این مقام مسئول با اعلام اینکه ثبت نام از دانش آموزان در 847 پایگاه اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری آغاز شده، گفت: 60 درصد از آمار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان پایگاه طرح اوقاف فراغت دارند.
پودینه عنوان کرد: از اول ماه مبارک رمضان کلاس های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری آغاز شده است.
وی از راه اندازی 14 پایگاه تخصصی طرح اوقات فراغت در زاهدان خبر داد و افزود: پایگاه تخصصی خوشنویسی در مساجد بلال حبشی و امام خمینی، پایگاه تخصصی کامپیوتر در مساجد علی بن ابیطالب و محمد رسول الله، پایگاه تخصصی نقاشی و طراحی در مساجد فاطمه الزهرا و موسی کلیم الله، پایگاه تخصصی قرآن در مساجد المهدی و الغدیر، پایگاه تخصصی آموزش زبان انگلیسی در مساجد امام خمینی، صدیقه کبری و علی بن ابیطالب، پایگاه تخصصی مهدویت در مسجدبقیه الله الاعظم، پایگاه تخصصی ورزش در مسجد ابوذر غفاری و پایگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی در مسجد فاطمه الزهرا پیش بینی شده است.
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 424325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *