۰
امام جمعه شهرستان چابهار در مراسم شب عاشورا:

ارزش تاریخی عاشورا به پهنای همه تاریخ بشریت است/شهدای کربلا به متعلقات دنیا نه گفتند

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: ارزش تاریخی قیام عاشوراومبارزه حضرت سیدالشهدا با ظلم به اندازه و پهنای همه تاریخ بشریت است.
1
1
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی ضمن تسلیت ایام حزن سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار کرد: زندگی امام حسین (ع) باید سرمشق زندگی همه ما باشد و از هیچ ابر قدرتی در دنیا نمیترسیم چون امام حسین (علیه السلام ) را داریم.
وی ایستادگی در مقابل دشمنان و کینه توزان اسلام را نشات گرفته از فرهنگ و اندیشه عاشورا  خواند و بیان کرد: مسیر حرکت و هدف جامعه باید مکتب عاشورایی باشد و با الهام گرفتن از آرمان های عاشورا در رسیدن به این اهداف غیرت و منش کربلایی داشت.
امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه همه انسان‌ها به عدالت نیاز دارند، افزود: هدف از قیام امام حسین(ع) چیزی جز نجات انسان نیست و عاشورا به ما مبارزه با ظلم را مطرح و یادآوری می‌کند .
وی خاطر نشان کرد: ایرانی اثبات کرده است برای انقلاب خودش از همه چیزش می‌گذرد و رمز و راز بقای این نظام در این است که اتصال را به حرکت عاشورا بیشتر کنیم.
حجت السلام موسوی با اشاره به جایگاه و منزلت کربلا بیان کرد: جلوه های ماندگاری از ایثار، شهادت طلبی و فداکاری در راه حق بود که کربلا را قبله گاه عزت و آزادگی کرد و عاشورا را ارزشی به پهنای همه تاریخ بشریت بخشید.
وی با اشاره به صحبت های پیامبر که می فرماید:" حسین از من است و من از حسین" این حرکت عظیم الهی در شرایطی که جامعه اسلامی می رفت به جامعه جاهلی تبدیل شود توسط برترین انسان ها  و تعداد به ظاهر اندک ولی در حقیقت به اندازه چندین میلیون جمعیت در روز عاشورا حرکتی  الهی انجام شد و بار دیگر چهره منافق گونه و شیطانی کسانی که به ظاهره دم از دین می زدنند برای همگان ثابت شد.
 امام جمعه چابهار ادامه داد: این حرکت عاشقان ولایت و اهل بیت ادامه داشت که در چند سال پیش در تاسوعای سال 1389  شهرستان چابهار شهدای زیادی در تداوم این حرکت در دفتر امام حسین ثبت شدند و از خدا می خواهیم ما را با این شهدا محشور بگرداند تا بتوانیم راهشان را ادامه دهیم .
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا و کربلا گفت: باید رفتار ما بعنوان محبین اهل بیت(ع)، رفتاری فاطمی، علوی و حسینی باشد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 423374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *