۰
گزارش چهاربهاران از نقش مردم در تامین امنیت اجتماعی:

افزایش تعامل مردم با پلیس ضامن امنیت وآرامش در جامعه است/ احساس امنیت مقوله ای فراتر از امنیت

احساس امنیت در جامعه عنصری تاثیر گذار بر کیفیت زندگی شهروندان در جامعه خواهد گذاشت و در بعد دیگر موجب ورود سرمایه و در نتیجه ایجاد اشتغال و رفع دغدغه های مردم خواهد شد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، نیروی انتظامی به سبب ماموریتهای بسیار زیادی که در تامین نظم و امنیت جامعه دارد بالطبع این نیرو را به لحاظ تعاملات بسیار زیاد مردم از دیگر نهادها جدا می کند در نتیجه نحوه تعامل این نیرو با مردم و بالعکس مشارکت مردم با پلیس زمینه را برای تامین امنیت هر چه بیشتر در جامعه مهیا می کند.
امام علی (علیه السلام) در نامه های خود خطاب به فرمانداران شهرهای تحت حکومت خود بارها تاکید فرمود که تامین امنیت جدای از مسائل حقوقی و قضایی جنبه روحی و روانی برای مردم و آرامش در جامعه دارد.
سست شدن اعتقادات وباورهای دینی، افزایش مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی ( اخیرا شاهد افزایش چند برابری آن درشهرستان چابهار بودیم )،سست‌ شدن‌ فرهنگ‌ عمومي‌ و باورهاي‌ ديني‌ در پي‌ خود رشدناهنجارهاي‌ اجتماعي‌ و تجري‌ مردم‌ در برابر احكام‌ اجتماعي‌ دين‌ مانند بي‌مبالاتي‌ در سرقت‌ و اخذ رشوه‌ و خيانت‌ به‌ امانت‌ خواهد داشت‌ و همچنين‌وجود بحران‌هايي‌ مالي‌ و معيشتي‌ در جامعه‌ بعضي‌ انسانها را به‌ سوي‌ اعمال‌مخل‌ امنيت‌ فردي‌ و جامعه‌ مانند تجاوز به‌ حقوق‌ ديگران‌، سوق‌ خواهد داد.
 به گفته مقام معظم رهبری نیروی انتظامی باید ماوا ومامن امنی برای مردم باشد بدین ترتیب که مردم باید بدون دغدغه و با داشتن اطمینان به عملکرد پلیس در ادای حق و رسیدن به خواسته های خود با خیال راحت به نیروی انتظامی مراجعه نمایند.
البته در کلان امنیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای منطقه اسیر و بازیچه قدرتهای بزرگ و پیاده سازی خاورمیانه جدید نشده و با وحدت و همدلی همه اقوام ومذاهب امنیتی مثال زدنی را در کشور رقم زدند و بدون شک این امنیت مرهون خون شهدای دفاع مقدس و نیروهای نظامی و انتظامی در دفاع از مرزهای کشور وکسب آسودگی خیال برای مردم است.
فضای مسموم احساس ناامنی در امن ترین شهر استان
شهرستان چابهار از جمله شهرهایی استان با ظریب ناامنی پایین بوده است، البته با عدم توجه نهادهای مختلف ورشد حاشیه نشینی امنیت این بندر توریستی و گردشگری دچار مخاطراتی شده است.با همه آمارهای موجود وعلی رقم امنیت نسبی این شهرستان نسبت به شهرهای شمالی استان ، وجود احساس ناامنی درشهر چابهار از چالشهایی است که باید با مشارکت و همراهی مردم ومسئولین از این بندر رفع گردد.
احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است و بارها رهبر معظم انقلاب بر این موضوع صحه گذاشتند و فرمودند احساس امنیت از خودش مهمتر است اگر امنیت باشد و مردم آن را احساس نکنند، امنیت نیست و وظیفه حکومت اسلامی مهیا کردن این فضا است.
انتهای پیام
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 423340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *