۰
مشاور رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی کشور:

مانور بین المللی اعلام خطر سونامی در سواحل مکران چابهار برگزار شد+ تصاویر

مشاور رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی کشور گفت: مانور بین المللی اعلام خطر سونامی همزمان با کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار برگزار شد.
1
1
حسین نگارستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: مانور بین المللی اعلام خطر سونامی از سوی سازمان بین الدول اقیانوس شناسی تحت نظر یونسکو همزمان با کشورهای حاشیه اقیانوس هند توسط مرکز ملی پیش بینی و هشدار مخاطرات دریایی پژوهشگاه و در مرکز اقیانوس شناسی (چابهار) و با مشارکت فرمانداری، اداره کل مدیریت بحران استان، هلال احمر، اورژانس، شهرداری، اداره بندر، نیروی انتظامی، منطقه آزاد، شیلات و شورای روستای رمین در روستای ساحلی لیپار برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی و ارزیابی قابلیت های کشورها و همچنین ارتقای سطح همکاری های منطقه ای عنوان کرد.
نگارستان افزود: شهرستان بندری چابهار به دلیل اتصال به آب های اقیانوسی و موقعیت راهبردی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران همزمان با سایر کشورها مانور اعلام خطر سونامی را برگزار کرده است
وی ادامه داد: قسمتی از برنامه مانور شامل اعلام زلزله 9 ریشتری فرضی در گسل مکران در نزدیکی سواحل ایران در پاکستان خواهد بود.
نگارستان بیان کرد: بیش از 50 نفر از افراد حاضر در سواحل و ساکنان روستایی از سوی تیم های امداد و نجات از آسیب جدی فرضی نجات و به مناطق امن جابجا شدند.
مشاور رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی کشور گفت: در راستای برگزاری این مانور، یک کارگاه آموزشی برای افراد شرکت کننده در مانور شامل اعضای شورای روستای رمین، مردم رمین و لیپار و نیز ادارات و نهادهای شرکت کننده در مانور در محل مرکز اقیانوس شناسی چابهار برگزار شد.
انتهای پیام/
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 423283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *