۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

شب های قدر شب بندگی و توبه است

امام جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: باید همه فضیلت شب های قدر را درک کنند و از خداوند طلب بخشش کنند.
شب های قدر شب بندگی و توبه است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد قاسم‌زاده امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: شب‌های قدر شب‌هایی است که خدای سبحان به‌واسطه نزول قرآن در این لیالی راه هدایت و سعادت را برای بشریت برای همیشه در تاریخ مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه یان شب ها بسیاز پر نور و پر معنویت هستند خاطرنشان کرد: شب قدر که فضیلت آن نزول قرآن در سینه نبی مکرر اسلام به‌صورت یک‌دفعه است بعد از آن است که قرآن در طی ۲۳ سال به‌صورت تدریجی نازل می‌شود.

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار با اشاره به جایگاه شب های قدر در دیگر مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شب‌های قدر که بین همه مذاهب مشترک است این است که در بعضی از شب‌ها که به اعتقاد ما مسلمانان شب قدر است مقدرات انسان نوشته می‌شود و رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: در این شب‌ها خداوند به‌صورت خاص بارش غفران و رحمت بر همه خلایق نازل می‌ کنند وه همه ما فرصت داریم توبه کنیم و از خدای سبحان بهترین‌ها را برای خودمان و دیگران طلب کنیم و دست تضرع به خالق بی‌نیاز دراز کنیم.

حجت‌الاسلام احمد قاسم‌زاده اظهار داشت: بهترین استفاده در این شب‌ها این است که ما اهل مطالعه و اندیشه باشیم و خردورزی کنیم یکی از فضائلی که در شب‌های قدر بسیار توسعه شده مطالعه است که متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار ضعیف است.

امام‌جمعه موقت شهرستان بیان کرد: حضرت علی علیه‌السلام شهید راه عدالت است و بارزترین خصیصه ایشان در طول حیات رعایت از اصول عدالت چه در خانواده و چه در جامعه و حکومتشان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن کتاب هدایت بشر است و زمانی می‌تواند برای بشر مفید باشد که ما اولاً اهل تقوا و ایمان باشیم ثانیاً یقین به معاد داشته باشیم و ثالثاً ایمان به حر داشته باشیم.

انتهای خبر/
 
 
 
 
شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 458159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *