۰
مسئول بسیج سازندگی کشور؛

گروه های جهادی متخصص ودارای پشتوانه نیاز اصلی مناطق سیل زده

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: گروه های جهادی در صورت داشتن منابع و تجهیزات وارد منطقه سیل زده شوند تا کارایی لازم را داشته باشند
گروه های جهادی متخصص ودارای پشتوانه نیاز اصلی مناطق سیل زده
سردار محمد زهرایی در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: جهادگران به ما ثابت کردند که در بزنگاه‌ها و بحران‌ها کنار مردم هستند و اولین آدم‌هایی هستند که به کمک مردم گرفتار سیل و زلزله می‌آیند و آخرینی هستند که منطقه را ترک می‌کنند در استان سیستان و بلوچستان نیز همین اتفاق افتاده است خدمت به ولی‌نعمتان ما وظیفه ماست وظیفه‌ای که با افتخار انجام می‌دهیم و انشا الله ذخیره‌ای برای آخرت ما باشد.

وی افزود: هر جایی که بحرانی می‌آید بر اساس تقسیم‌بندی که کردیم سه نوع کار قرارگاهی انجام می‌دهیم اگر سطح بحران ملی باشد استان‌های مختلف معین می‌شوند و در منطقه مستقر می‌شوند، اگر بحران منطقه‌ای باشد فقط استان‌های مجاور معین و مستقر می‌شوند و اگر بحران محلی باشد احتیاج به استقرار استان‌های مجاور و سایر استان‌ها نیست و کمک‌ها جمع‌آوری می‌شود و با پتانسیل و ظرفیت محلی در استان بحران حل می‌شود.

سردار زهرایی اظهار داشت: در جنوب استان سیستان و بلوچستان بیشتر در منطقه بلوچستان که شامل چابهار و کنارک و دشتیاری و غیره است بحران از جنس محلی است و مطلب اینجاست که نیاز به استقرار استان‌های مجاور و یا سایر استان‌ها در اینجا نیست.

وی ادامه داد: قرارگاه جهادی برای مدیریت بحران در استان شکل‌گرفته است و شماره‌حساب به همه عزیزان در سراسر کشور داده شده که جمع‌آوری کمک‌ها انجام شود این قرارگاه انسجام بین خدمت‌رسانی و هم نیروهای انسانی هم امکانات را در حوزه بسیج انجام می‌دهد.

گروه های جهادی با هماهنگی وارد منطقه سیل زده شوند

سردار زهرایی تصریح کرد: نیاز نیست سایر استان‌ها مستقر شوند گروه‌های جهادی حتماً باید با هماهنگی باشد بررسی‌ها نشان داده که گروه‌های جهادی و خود مردم در این منطقه پای‌کار هستند ورود بیش از حد نیروی انسانی بدون برنامه خود می‌تواند اختلال ایجاد کند به‌جای اینکه کمک‌کننده باشد به همین خاطر گروه‌های جهادی که می‌خواهند به این منطقه بیایند حتماً باید با هماهنگی بسیج سازندگی استان باشد.

وی افزود: تنها گروه‌های جهادی که منابع مالی از خیرین با خود آورده باشند و امکانات و تجهیزات نیز داشته باشند موردنیاز است به طور مثال اینکه گروه جهادی که بتواند بنایی، ایزوگام، گچ‌کاری، سیمان‌کاری را انجام دهد و منابعم از خیرین با خود آورده باشد و امکانات خود را نیز بیاورد این گروه‌ها می‌توانند با هماهنگی وارد منطقه شوند که بسیار نیاز است.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه انشا الله در کنار مردم می‌مانیم تا مشکلات مردم حل شود، ادامه داد: استاندار مناطق جغرافیایی سیل‌زده را پهنه‌بندی کرده است و یک پهنه احتمالاً در اختیار بسیج سازندگی و سپاه استان قرار خواهد گرفت و به‌احتمال‌قوی تمرکز نیروهای جهادی ما در همان پهنه جغرافیایی که در اختیار دارند قرار خواهد گرفت.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: خدمات فعلاً به‌صورت عام بوده و الحمدلله امکانات ماشین‌آلات سنگین از سپاه استان تا بسیج سازندگی در حال خدمات‌رسانی هستند بسته‌های معیشتی نیز جمع‌آوری‌شده و در اختیار مردم قرار گرفته و لوازمی را نیز مانند پوشاک و چادر و غیره که نیاز است در اختیار مردم قرار گرفته است.

پایان خبر/
 
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 458145
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *