۰
کارشناس مسائل سیاسی؛

دشمن مردم سالاری را در ایران هدف قرار داده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این طور که مشخص است دشمن به دنبال این است که در ایران دموکراسی وجود نداشته باشد.
دشمن مردم سالاری را در ایران هدف قرار داده است
محمدرضا سالاری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: همان‌طور که حفظ جان، مال، ناموس، دین و کشور واجب است و باید این‌ها را حفظ کنیم رأی‌دادن نیز که مقدمه حفظ این موارد است واجب است به‌عبارت‌دیگر مقدمه واجب نیز واجب است.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رأی تأیید مشکلات و کمبودها نیست و اتفاقاً گریزی دموکراتیک است برای اعتراض به وضع موجود و طراحی روشی جایگزین و دمیدن جانی تازه جهت رسیدن به ایده‌های جدید برای کاهش مشکلات و افزایش ثبات.

این کارشناس مسائل سیاسی چابهار اظهار داشت: مشارکت به معنای تأیید برخی مشکلات و سیستم نیست؛ بلکه اتفاقاً تأیید آرمان و مبانی دموکراسی معناگرای انقلاب اسلامی و اعتراض رسا نسبت به نقاط زاویه پیدا کرده احتمالی با این آرمان‌ها و مبانی است.

 سالاری تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی که اصل مردم‌سالاری دینی را هدف گرفته‌اند، به دنبال تبدیل مردم‌سالاری اسلامی به یک حکومت یا میل خودشان هستند؛ اما ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تبدیل مردم‌سالاری به حکومت استکباری و به‌ظاهر دموکراسی غربی (مشارکت ضعیف) اسب دشمنان جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب به دنبال تضعیف انتخابات بوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از آثاری که این حضور حداکثری در عرصه‌های بین‌المللی برای کشور به ارمغان آورده است یاس و ناامیدی دشمنان ما است. حضور پرشور و شعور مردم می‌تواند زیاده‌گویی‌های دشمن را نابود کند و آنها را مأیوس نماید. مشارکت حداکثری در انتخابات به معنای همبستگی ملت ایران است. این همبستگی می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند چرا که دشمنان ملت ایران می‌خواهند حضور مردم را در این انتخابات کم‌رنگ نشان دهند، اما ملت ایران همیشه نشان داده که در چنین صحنه‌ای به وظیفه خود که مشارکت حداکثری در انتخابات است،
عمل می‌کند.

 انتخابات مهمترین مسئله کشور است

سالاری خاطرنشان کرد: امام خمینی (رة) در سخنانشان درباره انتخاب همواره ضرورت انتخابات اصلح را به مردم یادآور می‌شد و از همه رأی‌دهندگان می‌خواست از میان نامزدهای نمایندگی مجلس، بهترین و شایسته‌ترین افراد را انتخاب کنند. ایشان در بخشی از سخنانشان می‌فرمایند انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن را داشته باشد اگر اصلح را انتخاب کردید کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان.

وی ادامه داد: برگزاری انتخاباتی پرشور و متکی بر عقلانیت شعور و دانایی و همراه مشارکت حداکثری مردم به‌ویژه جوانان در انتخاب فرد اصلح موجب قوام و استواری هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی خواهد شد. رفع واقعی و با برنامه مشکلات در گرو انتخاب اصلح و بیان صحیح و درست آن است. کاردرست را باید درست انجام داد.

سالاری با اشاره به رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند دشمنان ما می‌خواهند اصلاً انتخابات برگزار نشود برای اینکه بتوانند شاهدی بیاورند که در ایران مردم‌سالاری و دموکراسی وجود ندارد، بیان کرد: وقتی ما انتخابات برگزار می‌کنیم حربه آنها گم می‌شود؛ بنابراین اولین خواسته‌های آنها برگزارنشدن انتخابات است؛ کمااینکه زمان برگزاری انتخابات مجلس هفتم هم تلاش کردند انتخابات را تعطیل کنند؛ اما خدا نگذاشت. خدای متعال مکر آنها را پاسخ داد و جلواش را گرفت و بحمدالله انتخابات خوب برگزار شد. در درجه بعد هدفشان این است که انتخابات سبک و سرد برگزار بشود می‌خواهند ملت ایران حضور فعالی در انتخابات نداشته باشند.

وی افزود: باور فعالان سیاسی و آگاهان حاضردرصحنه این است که حضور پرقدرت مردم در صحنه قدرت ملی گره از مشکلات موجود خواهد گشود و عرصه را برای جولان تبلیغات منفی رسانه‌ای تنگ خواهد کرد و حضور مردم است که زمینه‌ساز پیشرفت علمی شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود. مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز توسعه و اعتلای هرچه بیشتر کشور استان و شهرستان خواهد شد.


انتهای خبر/
 
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 458128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *