۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

انقلاب ما بت‌های زور و تزویر در جهان را شکست

امام‌جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: انقلاب ما به رهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای هیمنه زورگویان از جمله آمریکا را شکست
انقلاب ما  بت‌های زور و تزویر در جهان را شکست
حجت‌الاسلام احمدعلی قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: بدنه ملت ایران از لحاظ تاریخی یک بدنه مسلمان است مسلمان‌هایی که دین ریشه در فرهنگشان دارد؛ وقتی بخشی از فرهنگ جامعه‌ای مسلمانی باشد و آموزه‌های اسلامی باشد مسلماً دنبال حاکمیتی می‌گردند که آنها حاکمیت بر اساس آموزه‌های دینی باشد؛ لذا شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بر اساس بایدها و نبایدهای دینی شکل گرفت؛ یعنی آنچه را که خدای سبحان حلال می‌داند و آنچه را که خدای سبحان حرام می‌داند و آنچه را که نبی مکرم اسلامی امر و آنچه را که نبی مکرم اسلام نهی به آن فرمودند در آموزه‌های خود قرار داده‌اند.

خطیب موقت جمعه شهرستان ادامه داد: اگر به قرآن اعتقاد داشته باشیم می‌بینیم که ابرهه قدرتمندترین شاه زمان خود بود زمانی که به سمت کعبه حرکت کرد که کعبه را خراب کند حضرت ابوطالب و عبدالمطلب (ع) و بزرگان مکه باور بر این داشتند که کعبه صاحبی دارد همان‌گونه که خدا در آن زمان از بیت خویش حمایت کرد هم اکنون نیز از دین خود حفاظت کرده و می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که دشمنان اسلام ناکام ماندند این است که خداوند خود حافظ دین و قرآن است و آنچه را که امام را به پیروزی رساند باور امام به قرآن و اسلام بود باور امام به اهل‌بیت (ع) بود و چون به این باورها ایمان داشت خدای تعالی پیروزی را نصرت فرمود همان‌گونه که ابرهه را نابود کرد دشمن پهلوی را نیز از بین برد.

حجت‌الاسلام قاسم‌زاده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی هم جمهوریت و هم اسلامیت دارد و یک پدیده نو در عالم سیاست بود و یک حرف جدید و روش جدید در حکومت‌داری و سیاست‌ورزی بود در واقع بلوک شرق و غرب و معادلات آن را به هم ریخت.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این است که بت‌های زمان را شکست بت امریکا و قدرت غرب را شکست و به جهان ثابت کرد که در برابر مستکبرین می‌توان ایستاد و می‌توان پوزه آنها را به خاک کوبید و امروز شما یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی را در همه جای دنیا می‌بینید به‌عنوان محور مقاومت خوانده می‌شود .

حجت‌الاسلام قاسم‌زاده، اظهار داشت: محرومان و ستمدیدگان با پوست‌واستخوان و همه وجودشان و تک‌تک سلول‌های بدنشان این را باور دارند که آنچه جمهوری اسلامی تاکنون گفته درست بوده است به همین خاطر جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک الگو تعریف کرده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) و حضرت خامنه‌ای امامین انقلاب در سیره و سنت اهل‌بیت و پیغمبر حرکت کردند و همین مسیر را ادامه می‌دهند و وقتی که ما نیز در مسیر اهل‌بیت حرکت کنیم یقیناً نصرت الهی شامل حال ما می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: صدور انقلاب یعنی صدور فرهنگ انقلاب یعنی مبارزه با ظلم یعنی فرهنگ ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از مظلوم که هر عقل سلیمی این را می‌داند که اگر حاصل نمی‌شد امروز محور مقاومت را نداشتیم اگر انقلاب اسلامی ما صادر نمی‌شد نمی‌توانستیم داعش را شکست دهیم و شخصیتی مانند سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی داشته باشیم.

خطیب موقت جمعه چابهار با بیان اینکه روحیه انقلابی یعنی شناخت اسلام یعنی عمل به بایدها و نبایدها. خاطرنشان کرد: ما نباید فریب فتنه‌های رنگارنگ دشمن را بخوریم امروز دشمن با ابزار رسانه برای به‌زانودرآوردن فرهنگ انقلاب کار می‌کند ما باید بصیر و بینا باشیم و در مقابل فتنه‌های دشمن بینا باشیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب فقط به مسائل و موضوعات اقتصادی در کلان‌شهرها توجه می‌شد، تصریح کرد: اما بعد از انقلاب ابعاد مادی و علوم جدید از جمله نانو بسیار گسترده کار شده و فعالیت‌های وسیعی در حال انجام است و در شاخه‌های مختلف علمی پیشرفت کردیم فرهنگ‌سازی دینی ما الحمدلله روبه‌رشد است البته باید گفت که نواقصی نیز وجود دارد.

انتهای خبر/
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 458097
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *