۰
کارشناس مسائل سیاسی:

وابستگی حکومت پهلوی به غرب عامل پسرفت کشور در قبل از انقلاب بود

کارشناس مسائل سیاسی، گفت: وابستگی حکومت پهلوی به غرب و عدم پیشرفت کشور باعث شد تا مردم تصمیم به انقلاب بگیرند.
وابستگی حکومت پهلوی به غرب عامل پسرفت کشور در قبل از انقلاب بود
سعید اعتمادی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران ، اظهار کرد: وابستگی شدید حکومت پهلوی به غرب عدم توجه به نظر و رأی مردم، عقب‌ماندگی در حوزه علمی، صنعت، نظامی و همچنین ظلم دستگاه حاکم به مردم در طولانی‌مدت باعث وقوع انقلاب سال ۵۷ از سوی مردم شد.

با بیان اینکه مردم از دخالت‌های بی‌جای بیگانگان در امورات داخلی کشور به‌شدت ناراضی بودند، خاطرنشان کرد: طبق اسناد موجود حکومت پهلوی سیاست‌های ابلاغی سفارت‌های غربی از جمله انگلیس آمریکا و شوروی را در جامعه ایرانی اجرا می‌کرد که این موضوع باعث نارضایتی مردم، نخبگان و علما شد.

وی ادامه داد: به طور مثال بیگانگان تعیین می‌کردند که چه کسی نخست‌وزیر باشد چگونه و توسط چه کسی نفت را استخراج و چگونه به فروش برسانیم که همه این‌ها دلالت بر عدم استقلال حکومت پهلوی و دست‌نشانده بودن آنها داشت.

اعتمادی با بیان اینکه مردم ایران مسلمان و اعتقاد راسخی به شرع و دستورات الهی داشتند، تصریح کرد: حکومت پهلوی همان‌طور که در قبل گفته شد چه از لحاظ سیاست بلکه از لحاظ فرهنگی هم دست‌نشانده و رهرو غرب بود و به‌جای اینکه توجهی به نیازهای اصلی فرهنگی جامعه و دین مردم داشته باشد به دنبال ترویج فرهنگ غلط غرب در کشور بود که با واکنش و ایستادگی مردم و علما مواجه شد.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه در اقصی‌نقاط کشور عقب‌ماندگی زیادی وجود داشت، اظهار کرد: حکومت بیشتر نگاه به مرکزیت داشته و نقاط مختلف کشور از داشتن امکانات اولیه محروم بودند؛ ولی در بعد از انقلاب ما شاهد این هستیم که دورترین روستاها در کشور دارای، گاز، آب، برق و اینترنت هستند که این یکی از ثمرات انقلاب مردمی در سال ۵۷ است.

با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب کشور در زمینه های مختلف فقط مصرف کننده بوده است، خاطرنشان کرد: در آن زمان در کشور تولید مانند امروز نبوده و در بسیاری از حوزه‌ها نظیر نظامی، صنعت پزشکی، پژوهشی و علمی از ظرفیت نیروی انسانی خارجی و تولیدات آنها استفاده می‌شده و اگر آنها ما را تحریم می‌کردند در کمتر از یک هفته کشور به طور کامل فلج می‌شده است.

وی ادامه داد: ولی ما در بعد از انقلاب به جای مصرف کننده بودن به تولید کننده تبدیل شده‌ایم و تولیدات خود را علاوه بر مصرف در کشور به خارج هم صادر می‌کنیم که این نشان‌دهنده پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف در بعد از انقلاب است.

انتهای خبر/
 
 
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 458093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *