۰
فرمانده سپاه شهرستان چابهار:

تصویب لایحه کاپیتولاسیون خیانت بزرگ حکومت پهلوی به مردم ایران بود

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: آمریکایی‌ها در پی آن بودند که با تصویب لواحی و قراردادهای مختلف حق مردم ایران را از آنها بگیرند که با ایستادگی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران آنها به اهداف خود نرسیدند.
تصویب لایحه کاپیتولاسیون خیانت بزرگ حکومت پهلوی به مردم ایران بود
خدارحم سارانی در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: خیانت‌هایی که در دوران پهلوی اول و دوم نسبت به کشور ما شد بر هیچ‌کس پوشیده نیست چرا که نگاهی اجمالی به کتب تاریخی و مستندات موجود خواهید دریافت که حکومت‌های قبل از انقلاب اسلامی به‌خصوص پهلوی به چه میزان بر کشور و مردم ایران جفا کردند.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های حکومت‌های دست‌نشانده امریکا در کشور ایران، جهت تأمین منافع خود غربی‌ها بوده است، تصریح کرد:  غربی‌ها در پی این بودند که با به قدرت رساندن دست‌نشانده‌های خود منافع خود را، در قبال قدرت مقابل جهان در آن زمان یعنی شوروی سابق حفظ کنند برای همین هم آنها یک نظامی خیانتکار به نام رضا پالان را به مقام حکمرانی بر کشور بزرگ ایران رساندند.

سارانی با اشاره به اینکه تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون از جمله خدمت‌های حکومت منحوس پهلوی به ایالات متحده امریکا و خیانت به مردم ایران بود، خاطرنشان کرد: در این لایحه ننگین اگر که حریم یک ایرانی مورد توسط نیروهای امریکایی مورد تجاوز قرار می‌گرفت کسی در کشور ما حق محاکمه این سرباز را نداشت و این سرباز باید توسط دادگاه‌های امریکایی مورد بازخواست قرار می‌گرفت که هرگز این اتفاق نیز نمی‌افتاد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه این لایحه از بیخ‌وبن بافرهنگ و غیرت ایرانی مغایرت داشت، اظهار کرد: زمانی که حکومت پهلوی این لایحه ننگین را به تصویب رساند اعتراض تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به این لایحه باعث شد تا توده‌های مردمی علیه این لایحه قیام کنند و مانع از اجرای آن شوند.

سارانی با بیان اینکه ثروت کشور ما تا قبل از انقلاب با خیانت‌های حکومت پهلوی دو دستی تقدیم به غربی‌ها می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر به مستندات و کتب تاریخی بنگریم متوجه این خواهیم شد که بسیاری از معادن و نفت ما به صورت خیلی ارزان در اختیار غربی‌ها قرار می‌گرفت و با امضای قراردادهای کاملاً ضد منافع ملی خیانت‌های بی‌شماری از سوی حکومت پهلوی به کشور ما شد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه انقلاب اسلامی نسخه خیانت‌ها و چپاولگری غربی‌ها از کشور را برچیده، تصریح کرد: الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم تمامی تحریم‌ها و فشارها،جمهوری اسلامی ایران در زمینه استفاده از ثروت‌های خدادادی و ملی خود خودکفا شده و هیچ دولت و کشوری حق سرقت این ثروت‌های ملی را ندارد.
 
 
 
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 458023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *