۰

واردات بیش از 9 هزار راس دام به سیستان و بلوچستان

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماهه نخست امسال میزان واردات گاو و گوساله به استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته،به طوریکه طی این مدت 9100 راس دام به استان وارد شده است.
واردات بیش از 9 هزار راس دام به سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، مهدی حسینی اظهار کرد: تنها میدان دام رسمی موجود در استان در شهرستان زاهدان دایر است و در سایر شهرستانها،دستگاه های ذیربط با همکاری بخش خصوصی باید جهت ساماندهی دام،نسبت به احداث میدان دام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه میدان دام زاهدان در حال احداث است و بطور کامل ساخته نشده افزود: میدان دام زاهدان فعلا به صورت موقت جهت ساماندهی و جمع آوری دام از آن استفاده می شود.
حسینی در پاسخ به زمان و تعداد دفعات واکسیناسیون دام ها نیز اینچنین گفت: زمان واکسیناسیون دام،بسته به نوع بیماری و خصوصیات عامل بیماری زا و اثر بخشی واکسن متفاوت است که به عنوان مثال واکسن PPR هر سه سال و واکسن تب برفکی هر 4 ماه تزریق می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه مطلب بالا تصریح کرد: در سال جاری 2 میلیون و  525 هزار و 787 راس دام علیه بیماری های دامی در استان واکسینه شدند.
این مسئول همچنین در ارتباط با واکسیناسیون طیور بیان کرد: در هر مرغداری صنعتی گوشتی در هر دوره پرورش حداقل 5 بار واکسیناسیون انجام شده و در خصوص طیور بومی در قالب فازهای سراسری در کل استان حداقل دو بار در سال واکسیناسیون انجام می شود.
حسینی میزان کشتار دام سنگین استان را در سال جاری 908 هزار و 28 راس دام به میزان 20 میلیون و 748 هزار و 228 کیلوگرم گوشت عنوان کرد و افزود: همچنین 4 هزار و 37 راس دام سبک به میزان 63 هزار و 930 کیلوگرم گوشت نیز در سال جاری ذبح شده است.
وی در پایان افزود: قبل و بعد از کشتار دام، بازرسی و نظارت شرعی توسط ناظر بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه در مورد تمام دامهای کشتاری در کشتارگاه انجام می شود.
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 422389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *