۰

کشتار روزانه ۷۵۰ راس دام سنگین در چابهار

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: روزانه ۷۵۰ راس دام سنگین در این شهرستان به طور بهداشتی کشتار و گوشت آن به بازار عرضه می‌شود.
کشتار روزانه ۷۵۰ راس دام سنگین در چابهار
اولیا میرلاشاری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: چابهار دارای دو کشتارگاه صنعتی است که علاوه بر تامین نیاز این شهرستان به سایر نقاط کشور نیز گوشت قرمز ارسال می‌ کند به طوری که شهرستان ساحلی چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن مرز‌های آبی و خاکی نقش مهمی در صادرات و واردات انواع فرآورده‌های خام دامی دارد.
وی با اشاره به تامین گوشت مورد نیاز از طرق مرز‌های آبی و خاکی چابهار به استان و کشور افزود: واردات دام سبک و سنگین از طریق بازارچه مرزی ریمدان یک ظرفیت مناسب برای اشتغال و تامین گوشت مورد نیاز کشور است و باید هر چه سریعتر زیرساخت‌های آن برای صادرات و واردات کالا آماده شود.
میرلاشاری ادامه داد: مرز ریمدان چابهار به عنوان یک ظرفیت برای ورود دام زنده به کشور و تولید گوشت قرمز محسوب می‌شود که نیاز است تا زیرساخت‌های آن هر چه سریعتر تکمیل شود.
وی ضمن اشاره به عرضه ارزان دام در پاکستان و واردات آن از طریق مرز ریمدان عنوان کرد: با برنامه ریزی برای قرنطینه و پرواربندی آن با استاندارد‌های روز دنیا در نقطه صفر مرزی می‌توان هزاران اشتغال در روستا‌های دشتیاری چابهار ایجاد کند.
میرلاشاری با بیان اینکه چابهار به ویژه منطقه دشتیاری و پلان ظرفیت‌های فراوانی در پرورش دام و طیور دارد، گفت: سه نژاد اصیل گاو، گوسفند و مرغ دشتیاری در صورت سرمایه گذاری و توجه ویژه از سوی دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد هزاران شغل و افزایش تولید گوشت سفید و قرمز می‌شود.
وی ضمن تاکید بر افزایش کشتارگاه صنعتی و واحد‌های بسته بندی گوشت قرمز تصریح کرد: ۱۲ واحد بسته بندی گوشت قرمز و بیش از ۵۰ درصد قرنطینه دامی سیستان و بلوچستان در چابهار انجام می‌شود.
معاون مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نظارت، کنترل، پیشگیری، مبارزه با بیماری‌های دامی و آبزیان و بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در آزمایشگاه‌های تخصصی و بازدید‌های مستمر انجام می‌شود.
وی در خصوص نهاد های دامپزشکی چابهار تشریح کرد: سه شرکت خدمات دامپزشکی، یک داروخانه، سه درمانگاه تخصصی دامپزشکی، ۱۱ مرغداری صنعتی، هفت مرکز عرضه ماهیان تجاری تازه، ۲۶ مرکز بسته بندی ماهی و میگو، ۱۲ کارخانه پودر ماهی و ۳۰ کارخانه تن ماهی در چابهار و کنارک فعال هستند.
خبرنگار: حامد رهبر کهخا
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 451820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *