۰
در ادامه بی توجهی مسئولین به روستاها؛

عدم اعتبارات دولتی برای حل مشکل آب شرب ۶۴۲ خانوار در روستاهای کنارک

642 خانوار روستاهای شهرستان کنارک بدون آب شرب زندگی را ادامه می دهند.
عدم اعتبارات دولتی برای حل مشکل آب شرب ۶۴۲ خانوار در روستاهای کنارک
به گزارش چهاربهاران، روستای پزم تیاب دارای پتانسیل بالای گردشگری در کشور در ۹ کیلومتری شهرستان کنارک واقع شده است فاصله نچندان دور باعث عدم توجه مسئولین به این روستا اطرف شده است.

 عضو شوراءی پزم تیاب در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران از کنارک در خصوص عدم آب شرب در روستا اظهار کرد: آبی که برای روستای پزم دریافت و آبگیری می شود از روستای کهیر است و لوله کشی بسیار فرسوده و قدیمی دارد و تا کنون هم هیچ گونه رسیدگی انجام نشده است.

زبیر آباد افزود: روستای پزم تیاب توسعه پیدا کرده است و نسبت به قبل بزرگ تر شده است و محله جدیدی که در روستا وجود دارد حدود ۱۵۰ خانوار در آن محله زندگی میکنند کلا فاقد آب لوله کشی هستند و از نبود آب شرب رنج بسیاری را میبرند.

وی در خصوص نحوه آبگیری روستانشینان در پزم تیاب گفت: در محله های که لوله کشی اصلا وجود ندارد،
و آب با تانکرها به سختی سرویس دهی میشود و هزینه های هنگفتی را مردم روستا باید بپردازند که این امر به یک مشکل اساسی در روستا واقع شده است.

عضو شوراءی پزم تیاب در خصوص پیگیری های دولتی و اداری برای دریافت آب در روستا گفت: تمامی مکاتبات و اسناد برای دریافت آب و لوله کشی در روستا به اداره آب موجود است و حتی از طرف نماینده مردم در مجلس هم این مشکل پیگیری شده است و جواب دولتی ادارات برای حل و انجام مشکل آب در روستا پزم تیاب این است که اعتبارات کافی برای حل اینگونه مشکلات ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که با کمترین هزینه میشود این مشکل را حل کرد ، اگر ۵ کیلومتر شاخه از شهرستان کنارک به روستا بیاورند و لوله کشی کاملا انجام بشود نزدیک به  ۷۰درصد از مشکل آب از روستا برطرف میشود و تنها بازسازی لوله وآبدهی میماند.

آباد گفت: از تمامی مسئولین برای حل مشکل آب در روستا پزم تیاب دست یاری میخواهیم و این حیف است که در کنار آب باشیم اما تشنه لب زندگی کنیم.

انتهای پیام/ خ

 
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 451248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *