۰
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) خبر داد:

افتتاح ۳۹کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب استان/ تکمیل زیرساخت های جاده ای باعث سرعت بخشی به توسعه سواحل مکران می شود

حمزه امیریان گفت: ۳۹ کیلومتر از کریدور ساحلی در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
افتتاح ۳۹کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب استان/ تکمیل زیرساخت های جاده ای باعث سرعت بخشی به توسعه سواحل مکران می شود
حمزه امیریان؛ مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به افتتاح پروژه کریدور ساحلی در جنوب استان بیان کرد: طول کل این پروژه ۲۱۵ کیلومتر است که تاکنون ۳۹ کیلومتر از آن به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ارزش کل این پروژه ۲۴۸ میلیارد تومان است که بار ترافیک رفت و مابقی پروژه با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد درحال اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه سواحل مکران که تاکید رهبر انقلاب است تصریح کرد: احداث این کریدور با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران، در رشد صنعت توریسم و گردشگری منطقه، توسعه اسکله های صیادی، رونق کسب و کارهای دریامحور، تسهیل در حمل و نقل کالا و استفاده به عنوان مسیر جایگزین در مواقع بحران نقش مستقیم و بسزایی دارد.

وی ادامه داد: فقیر بودن در شاخص‌های راه‌های اصلی و بزرگراهی در جنوب استان واقعیتی غیر قابل کتمان است و در مقایسه با سایر در رتبه های پایین تری قرار داریم، بر این اساس با تمام سعی و تلاش‌ هدفمان رسیدن به میانگین کشوری است.

امیریان گفت: در روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولین ملی و استانی (به صورت ویدئو کنفرانس) همزمان با سراسر کشور، ۳۹ کیلومتر از کریدور ساحلی در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید که بیشترین طول مسیری که در بین استان‌ها افتتاح شد، مربوط به حوزه تحت پوشش این اداره کل بود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون علاوه بر پروژه احداث کریدور ساحلی، پروژه‌های احداث باند دوم محور ایرانشهر-خاش، باند دوم محور چابهار-نیکشهر، راه اصلی محور بمپور-دلگان، راه اصلی محور بزمان-گوهرکوه-اسکل آباد و همچنین ادامه بزرگراه ایرانشهر-بمپور تا سه راهی شمس آباد را در دست اجرا است.

انتهای پیام/
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 456824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *