۰

انتقال آب از سد پیشین به ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی باهوکلات چابهار

معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: در گذشته ۶ هزار هکتار از اراضی باهوکلات دشتیاری چابهار برای کشاورزی به مردم واگذار شده است که آبرسانی به این مناطق به وسیله سد پیشین در دستور کار می باشد.
انتقال آب از سد پیشین به ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی باهوکلات چابهار
رحمدل بامری در گفت و گو با چهاربهاران افزود: با توجه به خساراتی که کشاورزان باهوکلات از خشکسالی های اخیر متحمل شده اند، کمیسیون کشاورزی مجلس قول پرداخت سود و اصل پول از دست رفته در این خصوص را به کشاورزان داده اند.

وی با اشاره به توسعه کشت گلخانه ای در این مناطق افزود: آبرسانی به مناطق پایین دست دو سد پیشین و زیردان از طریق لوله کشی جزو برنامه های در پیش رو می باشد همچنین مطالعات و تحقیقات کلی برای ایجاد هوتگ های بزرگ مانند چاه نیمه ها در دشتیاری، پلان و باهوکلات در دست بررسی می باشد.

معاون استاندار و سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: قرنطینه گیاهی و نباتی در بازارچه مرزی ریمدان برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی با کشور پاکستان در هفته جاری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به وعده های کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص رفع مشکلات چابهار تاکید کرد: کمیسیون مذکور در خصوص راه اندازی پروژه های شیلاتی، آب و فاضلاب شهری، اسناد مالکیت زمین های شهری و محیط زیست وعده هایی برای توسعه داده است.

بامری خاطرنشان کرد: توجه به موقعیت استراتژیک چابهار توسط کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و دریای عمان باعث شده تا حل مشکلات جامعه محلی در اسرع وقت در اولویت خود قرار بگیرد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 453495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *