۰

۴ نفردر عطیلات نوروزی در انهار سیستان و بلوچستان غرق شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار نفر در تعطیلات نوروزی امسال براثر بی احتیاطی در منابع آبی این استان غرق شدند.
۴ نفردر عطیلات نوروزی در انهار سیستان و بلوچستان غرق شدند
به گزارش چهاربهاران، رسول راشکی  اظهار کرد: بیشتر افراد غرق شده جوانانی هستند که بدون فراگیری فنون شنا و آشنایی با محل وارد آب در دریای عمان در ساحل چابهار یا رودخانه‌های محلی سیستان شده و در همان دقایق اولیه غرق شده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین غرق شدگی با سه مورد در این مدت در شمال استان گزارش شد، گفت: شنا در رودخانه‌های منطقه سیستان به دلیل وجود چاه‌های حفر شده در گذشته خطرناک است، اما با وجود هشدار‌های داده شده افراد بدون توجه به این هشدار‌ها وارد رودخانه‌ها شده و جان خود را از دست می‌دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از عموم مردم سیستان و تمامی کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند در خواست کرد از ورود به رودخانه‌ها و انهار ناآشنا خودداری کنند چه بسا افرادی که به فنون شنا نیز آشنا هستند با ورود به این آب‌ها گرفتار چاه‌ها و گودال‌ها شده و نتوانند خودشان را نجات دهند.
وی بیان کرد: کف رودخانه‌ها و انهار و حتی کانال‌های سیمانی سیستان از خاک رس (مَلّ) با چسبندگی خاص پوشیده شده که وقتی فردی وارد رودخانه می‌شود در داخل این گل و لای چسبنده گرفتار شده و نمی‌تواند خود را نجات دهد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 453289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *